To w takich firmach chcą pracować Polacy. Im młodsi, tym bardziej świadomi

Przestrzeganie przez firmy zasad społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) jest ważne dla ponad 66 proc. Polaków. Jednocześnie już co trzeci badany (33 proc.) jako powód potencjalnej zmiany pracodawcy wskazał potrzebę pracy w bardziej etycznym przedsiębiorstwie - wynika z badania Confidence Index przeprowadzanego cyklicznie przez firmę rekrutacyjną Michael Page.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

To w takich firmach chcą pracować Polacy. Im młodsi, tym bardziej świadomi

  • Etyka w firmie jest trzecim, po kwestii rozwojowej i finansowej, najczęściej wymienianym czynnikiem, który może determinować kandydatów do zmiany miejsca zatrudnienia.
  • W 1. kwartale 2018 r. na istotność tego aspektu wskazało o 3 p.p. więcej badanych niż w analogicznym okresie 2017 r.
  • Jeszcze większą rolę odgrywa społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR), na którą zwraca uwagę 2/3 polskich pracowników.

 

Im, młodsi tym bardziej świadomi

Jak pokazuje badanie, zainteresowanie tematem CSR jest większe wśród młodszych pracowników
i stosunkowo maleje w starszych grupach wiekowych. Przestrzeganie zasad społecznej odpowiedzialności jest ważnym aspektem dla niemal 70 proc. badanych między 18. a 29. rokiem życia. i 66 proc. 30- i 40-latków. Wśród ankietowanych powyżej 50. roku życia znaczenie tej kwestii potwierdziło 63 proc. ankietowanych. Według badania zwolennikami idei CSR częściej są mężczyźni niż kobiety. Ponad 73 proc. panów i 60 proc. kobiet przyznało, że chciałoby pracować w społecznie odpowiedzialnej firmie. 

– Wyniki badań przeprowadzonych wśród polskich respondentów pokrywają się także z globalnymi tendencjami. Deloitte w "Millennial Survey 2017" zwraca uwagę, że dla milenialsów, czyli obecnych 20- i 30-latków, duże znaczenie ma zaangażowanie biznesu w działania społeczne. 75 proc. przedstawicieli tego pokolenia uważa, że biznes ma pozytywny wpływ na społeczeństwo, jednak taki sam odsetek przyznaje, że firmy nie wykorzystują swojego potencjału, aby pomóc w zwalczaniu problemów społecznych – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page i członek zarządu Polskiego Forum HR.

Dwustronne korzyści

Potrzeba angażowania się w działania CSR widoczna jest nie tylko ze strony pracowników, ale także pracodawców. Jak wynika z raportu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, coraz więcej firm zauważa realne korzyści wynikające z aktywności na tym polu. 64 proc. przedsiębiorstw traktuje to jako szansę na wzmocnienie własnego wizerunku, natomiast już 44 proc. właścicieli przyznało, że CSR pomaga im zdobyć zaufanie i lojalność pracowników. To tłumaczy, dlaczego coraz więcej działań
z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu adresowana jest głównie do zespołu, a w drugiej kolejności do konsumentów i otoczenia.

 – Na zmianę podejścia do CSR wpływa przede wszystkim silna pozycja kandydatów na rynku pracy, których oczekiwania względem pracodawców są coraz wyższe. Oferowanie dobrego wynagrodzenia, możliwości rozwoju czy dodatkowych benefitów jest już praktycznie standardem i może nie wystarczyć, aby przyciągnąć do firmy wartościowe osoby. Magnesem za to może być zorganizowanie wolontariatu pracowniczego czy stworzenie platformy umożliwiającej aktywne działanie na rzecz innych – dodaje Piotr Dziedzic.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.