Według ubiegłorocznych badań Instytutu Gallupa jedynie 15 proc. pracowników jest gotowych poświęcić swój czas, talent i energię, by zaangażować się w inicjatywy organizowane przez firmy. Większość specjalistów to dziś „millenialsi”, których łączy już nie tylko brak przywiązania do pracodawców, ale wręcz chęć częstej ich zmiany. Przedsiębiorstwa mierzą się z najwyższym wskaźnikiem rotacji pracowników od 25 lat, co już teraz stanowi jedno z największych wyzwań współczesnego HR.
-
- •2 sie 2018 19:15

- By odpowiadać na obecne wyzwania, działy rekrutacji pracują nad coraz to nowszymi projektami, które mają za zadanie zaprosić pracownika do zaangażowania w życie przedsiębiorstwa.
- Z pomocą często przychodzi technologia – na popularności zyskują interaktywne platformy, zachęcające specjalistów do wzięcia udziału w konkursach, inicjatywach społecznych czy firmowej grywalizacji.
- W takich wypadkach zaangażowanie okazuje się być jednak krótkoterminowe, a entuzjazm pracowników spada wraz z ostatnimi wręczanymi nagrodami.
Wciąż na rynku brakuje przykładów, które w realny sposób jednoczą pracowników – długoterminowo, dobrowolnie i na wielu płaszczyznach. Próbując zmienić rekrutacyjne „status quo”, firmy zaczęły angażować się w życie pracowników dbając m.in. o ich zdrowie i dobre samopoczucie. Dziś, według danych Pracuj.pl, opieka medyczna czy dofinansowanie do kart sportowych to jedne z najpopularniejszych benefitów pozapłacowych w kraju. Sport to temat widoczny w komunikacji przedsiębiorców na każdym kroku. Co decyduje o długofalowym zaangażowaniu specjalistów?
Czytaj też: Jak przyciągnąć pracownika z innej firmy? Te benefity zachęcają do zmiany pracy
Przykład stanowią pracownicy Sii Polska, lidera usług IT i inżynierii przemysłowej w Polsce, którzy zdecydowali się stworzyć wewnętrzny zespół 40 śmiałków, gotowy stanąć 30 września na starcie 40. Maratonu Warszawskiego aby pokonać dystans ponad 42 km. Projekt realizowany jest w ramach 3. edycji Programu Sponsoringu Passion Drives Power People finansującego indywidualne pasje pracowników, na który Sii przeznacza łącznie 300 tyś. zł rocznie.
W projekt #Siiruns40WM zaangażowali się eksperci Sii o bardzo różnych specjalnościach: programiści różnych języków, testerzy, analitycy biznesowi, specjaliści HR i sprzedaży, zarządzania i finansów.

Słowa kluczowe
- Sii Polska
- benefity
- LOT
- DHL
- Karina Diłanian-Pinkowicz
- Polska Akcja Humanitarna
- Atena
- Multisport
- Benefit Systems
KOMENTARZE (1)