Rozwiązania prośrodowiskowe firm pod lupą przyszłych i obecnych pracowników

Zmiany klimatyczne są realne, postępują, doświadczamy ich w życiu codziennym. W kreowaniu rozwiązań prośrodowiskowych ważną rolę do odegrania mają korporacje. Co ciekawe, ich działania pilnie obserwują obecni i potencjalni pracownicy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rozwiązania prośrodowiskowe firm pod lupą przyszłych i obecnych pracowników

Gwałtowność zmian klimatycznych, z jakimi będą musiały walczyć całe społeczeństwa i korporacje coraz częściej znajdują odbicie w strategiach i działaniach tych ostatnich.

- Jak włączamy się w działania dla klimatu? Z jednej strony to działania wewnętrzne. Dajemy przykład jako organizacja, co zrobić, żeby oszczędzać, mniej eksploatować środowisko, zostawiać mniejszy ślad węglowy np. wykorzystujemy jako firma energię z odnawialnych źródeł, nie używamy plastikowych butelek - wymienia Joanna Erdman, wiceprezes ING Banku Śląskiego.

Firma zamierza do 2022 roku wymienić znaczną część floty samochodów służbowych na elektryczne i hybrydowe.

Deklaracja ekologiczna, jaką ING Bank Śląski podpisał w 2017 roku okazała się mieć znacznie szersze znaczenie i oddźwięk.

- To tematy istotne dla naszych pracowników. To oni są agregatorem pomysłów, co jeszcze bardziej można w tym kierunku zrobić. Do tego dochodzi element współdzielenia - chodzi o przestawienie nawyków zespołu, nie musimy posiadać, wystarczy, że czegoś używamy. To podkreślają młodzi, chcą pracować dla korporacji, dla której te wartości są ważne - opowiada wiceprezes ING Banku Ślaskiego.

- Chcemy też angażować się w nowe technologie od strony biznesowej, np. w eletromobilność - dodaje.

Zaznacza, że także klienci zwracają uwagę, że na firmie jako wpływowej instytucji ciąży duża odpowiedzialność.

- Rola korporacji w kreowaniu działań proklimatycznych jest duża, to nie tylko kwestia wiary i działania na rzecz przyszłych pokoleń, ale i biznesu - twierdzi także Jarosław Broda, wiceprezes zarządu ds. zarządzania majątkiem i rozwoju w Tauron Polska Energia.

Artykuł powstał podczas panelu "2050 Polska dla Pokoleń" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.