Richard Branson, szef Virgin Group wywraca biznes do góry nogami. Dla CSR

- Pora postawić kapitalizm na głowie. Wywrócić biznes do góry nogami – nawołuje Branson, dla którego nie ma sprzeczności między celami społecznymi i ekologicznymi, a komercyjnymi.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Richard Branson, szef Virgin Group wywraca biznes do góry nogami. Dla CSR

- Wywracanie biznesu do góry nogami oznacza włączenie ludzi do kluczowych zadań firmy – tak, aby nasze działania pozwalały tworzyć więcej lepszych miejsc pracy, chronić i odbudowywać zasoby naturalne oraz sprawiały, by ludzie byli zdrowsi i szczęśliwsi. Aby jednocześnie przynosi biznes solidne zyski - pisze w swojej książce "Biznes do góry nogami wywrócony" Richard Branson, człowiek, który od zera zbudował warty osiem miliardów dolarów holding działający w ośmiu różnych sektorach.

Jeden z jego podmiotów o nazwie Virgin Group Unite pracuje charytatywnie nad rozwijaniem nowego podejścia do problemów społecznych i środowiskowych.

- Od dawna powtarzam, że nie ma sprzeczności między celami społecznymi i ekologicznymi a komercyjnymi. W rzeczywistości one się wzajemnie wzmacniają, a przyszła zyskowność biznesu zależy od uwzględnienia wartości społecznych i ekologicznych w kluczowych strategiach biznesu. Wywracanie biznesu do góry nogami zasadniczo oznacza więc, że czynienie dobra jest korzystne dla biznesu - tłumaczy Branson.

W swojej publikacji szef Virgin Group stawia tezę, że na naszych oczach dobiega końca era industrialna a zaczyna era ludzi. Przywołuje historie przedsiębiorców, którzy wytyczają nowe szlaki przekształcając swoje firmy tak, by stanowiły siłę, czyniącą dobrobyt i społeczny pożytek z korzyścią dla nas i całego globu.

Świat, w który żyjemy, przechodzi głębokie zmiany, które determinują takie zjawiska i wydarzenia jak arabska wiosna na Środkowym Wschodzie i Południu Afryki, brutalne konflikty i skrajna bieda w innych częściach świata, zmiany klimatyczne, powodujące ekstremalne zjawiska pogodowe i naturalne katastrofy oraz pogłębiający się kryzys finansowy. Wszystkie te wydarzenia oddziałują w wymiarze lokalnym i całej planety, na pojedynczych ludzi i na całe społeczności. Na maleńkie firmy i wielkie korporacje.

Koncentracja na zyskach spowodowała znaczące, negatywne i niezamierzone konsekwencje. Choć same metody zarabiania pieniędzy nie są tak istotne jak często tych metod rezultaty. Albo świat biznesu stanie się społecznie odpowiedzialny, albo w niedalekiej przyszłości nie będzie gdzie i jak tego biznesu robić, bo skończy się świat, który znamy i w którym żyjemy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.