PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Pracodawcy z misją na celowniku Igreków

6 na 10 pracowników z pokolenia Y zwraca uwagę na misję firmy i realizowane przez nią cele przy wyborze pracodawcy. Millenialsi oczekują od biznesu angażowania się w sprawy społeczne czy środowiskowe.

  • Autor:jk
  • 19 sty 2015 13:52
Pracodawcy z misją na celowniku Igreków
Pokolenie Y uważa, że poczucie wspólnego celu to ważny powód wyboru pracodawcy/ Fot. pixabay
REKLAMA

Według najnowszego raportu Deloitte „Mind the gaps. The 2015 Deloitte Millennial Survey” (2015), 75 proc. przebadanych przedstawicieli pokolenia Y (czyli osób urodzonych po 1982 r.) uważa, że firmy są za bardzo skupione na swoich własnych celach, zamiast skierować większą uwagę na potrzeby społeczeństwa.

Zdaniem młodych pracowników, biznes za mało angażuje się w poprawę warunków życia oraz w kwestie społeczne i związane ze środowiskiem. 77 proc. respondentów aktywnych w mediach społecznościowych deklaruje, że misja firmy była jednym z ważniejszych kryteriów, skłaniających ich do wyboru obecnego pracodawcy.

Czytaj też: CSR przynosi długofalowe korzyści, także finansowe

- Dla 6 na 10 badanych przez Deloitte przedstawicieli pokolenia Y poczucie wspólnego celu to ważny powód wyboru pracodawcy. Wyniki raportu dowodzą, że młodzi pracownicy nie skupiają się dziś wyłącznie na wykonywaniu standardowych obowiązków, ale zwracają uwagę także na inne aspekty pracy - komentuje Marcin Tchórzewski, dyrektor zarządzający Globalnego Centrum Finansowego Arla Foods.

- Po pierwsze, firmy powinny dziś kształtować kulturę pracowniczą, w której każdy członek zespołu rozumie swoje miejsce w firmie,  a także ma świadomość wartości wykonywanych obowiązków dla całej organizacji. Po drugie, oprócz głównych celów biznesowych firmy Millenialisi powinni mieć możliwość realizowania zarówno rozwijających ich projektów z innych obszarów biznesu, jak i licznych inicjatyw CSR – wylicza.

Czytaj też: Firmy powinny zamknąć departamenty CSR, jeśli naprawdę chcą robić CSR

- Obserwujemy ten trend także wśród swoich pracowników, dlatego staramy się wprowadzać rozwiązania wychodzące naprzeciw oczekiwaniom młodych specjalistów, takie jak wewnętrzne grupy projektowe, programy rozwoju kariery czy też inicjatywy proekologiczne i prospołeczne – dodaje Tchórzewski.

Millenialsi jako priorytetowe wskazują wkład firm w życie lokalnych społeczności. W porównaniu do starszych pracowników mniejsze znaczenie ma dla nich dochód oraz krótkoterminowe cele finansowe.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Pracodawcy z misją na celowniku Igreków

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.