PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Poznańska restauracja „Wspólny stół” przyciągnęła klientów

• W pierwszym roku działalności poznańska restauracja „Wspólny stół”obsłużyła 300 firm i ponad 25 tys. klientów
• Przedsięwzięcie powstało z myślą o osobach zagrożonych wykluczeniem społecznym; pracujące tu osoby przyznają, że projekt pozwolił im zmienić życie.
• W ciągu najbliższych pięciu lat Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka planuje stworzenie całej sieci lokali "Wspólny stół".

  • Autor: PAP/MIW
  • 12 sie 2016 19:27
Poznańska restauracja „Wspólny stół” przyciągnęła klientów
Restauracja "Wspólny stół" to pomysł Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka. (fot. mat. pras.)
REKLAMA

Znajdujący się na poznańskiej Śródce lokal zdołał wyrobić sobie markę na kulinarnej mapie stolicy Wielkopolski, cieszy się zainteresowaniem i zaufaniem konsumentów. Pomysłodawcy restauracji zapowiadają stworzenie kolejnych spółdzielni socjalnych, całej sieci lokali.

Pomysł na stworzenie restauracji jako miejsca wspólnej pracy dla osób wykluczonych społecznie zrodził się kilka lat temu z inicjatywy poznańskiej Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka. Do tej pory we "Wspólnym stole" zatrudnienie znalazło 10 osób - w tym podopieczni fundacji.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Specjalnością lokalu jest nowoczesna kuchnia polska, potrawy bazujące na ekologicznych i lokalnych produktach, pochodzących z prowadzonego przez Fundację gospodarstwa.

- Prowadzenie takiego przedsięwzięcia to naprawdę duże wyzwanie. Oprócz tego, że musimy starać się świadczyć usługi na najwyższym poziomie, to jeszcze dodatkowo mamy tu czynnik ludzki, wymagający pracy nad tym, by członkowie zespołu byli zgrani, by przychodzili do pracy, by byli trzeźwi, robili postępy. Po roku można powiedzieć, że to się udało. Trzy osoby musiały od nas odejść ze względu na problem z alkoholem, ale takie rzeczy się dzieją w przedsiębiorstwach społecznych - powiedziała Marysia Sadowska z Fundacji Pomocy Wzajemnej Barka.

Jak dodała, wysoką jakość świadczonych usług potwierdza fakt, że klienci po pierwszym kontakcie ze "Wspólnym stołem" - przychodzą ponownie.

- Gdyby ktoś przyszedł do "Wspólnego stołu" ze względu na jego misję społeczną, a byłoby niesmacznie, z mizerną jakością - nigdy więcej by tu nie zawitał. A jednak widzimy, że klienci wracają. Taki był od początku nasz cel: by nie brać ludzi na litość, ale by to miejsce broniło się swoimi usługami, by tu było profesjonalnie, ładnie - powiedziała.

Sadowska wyjaśniła, że na odpowiednie przygotowanie lokalu udało się pozyskać znaczące środki od partnerów, m.in. od Kompanii Piwowarskiej, Kulczyk Foundation czy PwC.

- Te pieniądze pozwoliły nam na otwarcie restauracji na naprawdę wysokim poziomie, z dobrą jakością kuchni, wyszkoloną obsługą i dobrej jakości sprzętem - podkreśliła.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (31)

Do artykułu: Poznańska restauracja „Wspólny stół” przyciągnęła klientów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Danka 2016-09-07 22:33:12

    Fundacja dziala w sposob patologiczny a jej "tworcy" wykorzystuja ulomnosc systemu.

  • Zibi 2016-09-04 22:08:56

    To jest sciema najwyzszych lotow. Niestety te komentarze jak czytam sa prawdziwe. Skoro zatem tylu ludzi o tym wie to dlaczego nikt nic z tym nie zrobi? Prezes sobie z Prezesowa prywate uprawiaja od lat 90 a teraz maja godnych nastepcow w postaci corek.

  • nadia 2016-09-02 23:23:59

    Oszustwo!!!!!

  • Daria 2016-09-02 15:49:35

    Targedia!

  • Aga 2016-09-01 09:02:40

    Ceny kosmiczne. Jedzenie srednie. Chlodnik nie najgorszy, burger moze bylby nie zly gdyby nie byl zimny, lemoniada okropna, deser (ciasto) dobre. Mieszane uczucia.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.