PARTNER PORTALU partner portalu

Poczucie misji jest ważne dla pracowników. Szczególnie dla pokolenia Y

- Społeczna odpowiedzialność biznesu jest jednym z najważniejszych kryteriów decydujących o atrakcyjności pracodawcy. Sześciu na dziesięciu przedstawicieli pokolenia Y twierdzi, że poczucie celu i misji było jednym z powodów, dla którego wybrali pracę w obecnej firmie – wynika z badań Deloitte.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Poczucie misji jest ważne dla pracowników. Szczególnie dla pokolenia Y

Inicjatywy z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu na stałe wpisały się w kalendarz działań wielu firm. Jednak to właśnie w grudniu, w okresie przedświątecznym wiele organizacji intensyfikuje tego typu akcje. Oprócz przeznaczania na cele charytatywne swoich własnych zasobów, m.in. finansowych, ułatwiają też pracownikom wykonywanie pracy wolontariackiej.

Z badań wynika, że działania CSR (z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu) polskich firm coraz częściej mają charakter długofalowy. W ich obręb wchodzi kilka znaczących obszarów m.in. ład organizacyjny, zaangażowanie społeczne, troska o środowisko i rozwój społeczności lokalnej. Nie oznacza to jednak, że wszystkie organizacje posiadające strategie CSR-owe skupiają się na każdym z wyżej wymienionych obszarów.

Z 13. edycji raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" wynika, że najczęściej firmy decydują się na prowadzenie działań charytatywnych w swoim regionie.

– Wiele z podejmowanych przez nas inicjatyw opiera się na współpracy z lokalną społecznością. W okresie przedświątecznym włączamy się m.in. we wsparcie akcji Szlachetna Paczka. Z kolei jesienią nasz pracownik prowadził w jednej z łódzkich szkół zajęcia z programowania skierowane do pierwszaków. Cyklicznie bierzemy też udział w akcjach krwiodawstwa. Nasi pracownicy mogą oddać krew w godzinach pracy, na terenie biura, oczywiście w odpowiednio zaaranżowanych, bezpiecznych warunkach. W tym roku na rzecz Regionalnego Centrum Krwiodawstwa przekazaliśmy już dwadzieścia litrów. Obserwujemy duże zainteresowanie i zaangażowanie naszych pracowników w tego typu inicjatywy – mówi Dorota Sadowska, menedżer ds. komunikacji z GFT Polska.

Młodzi chcą pracodawcy z misją

Coraz częściej jednym z kryteriów oceny pracodawcy przez kandydatów jest odpowiedzialność społeczna firmy. Dotyczy to zwłaszcza urodzonych po 1982 r. przedstawicieli pokolenia Y. Jak wynika z tegorocznego raportu Deloitte Millennial Survey, 73 proc. reprezentantów tej generacji wierzy, że biznes ma pozytywny wpływ na społeczeństwo. Co więcej, niemal co trzeci z nich uważa, że jednym z głównych celów organizacji powinna być poprawa sytuacji lokalnej wspólnoty.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

adam 2015-12-21 17:57:28

Pokolenie Y nie ma najlepszych notowań z uwagi na roszczeniowość racji, które nie zawsze mają potwierdzenie w kwalifikacjach. Rekrutując pracowników do Impela często mam do czynienia z niebotycznymi wymaganiami. Firma stawia określone warunki i należy im sprostać bez obrazy. Tradycja zobowiązuje.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.