Biedronka rozpoczyna kolejny projekt, który ma na celu promowanie czytelnictwa. Przed dwa dni, 14 i 15 września br. w 48 sklepach sieci w 14 miastach Polski zagości „Ostry Dyżur Literacki”. To akcja organizowana jest we współpracy z Fundacją „Czas Dzieci”. Każde dziecko, które weźmie w niej udział, otrzyma zalecenia wraz z symboliczną receptą na książkę, które pomogą rozwijać kompetencje czytelnicze.

„Ostry Dyżur Literacki” to akcja, w ramach której w 48 sklepach Biedronka zostanie zaaranżowany gabinet lekarski. Ubrani w kitle lekarskie eksperci w dziedzinie literatury dla dzieci związani z Fundacją „Czas Dzieci” przeprowadzą wywiad z dzieckiem i jego rodzicem, a następnie zarekomendują im wartościowe książki indywidualnie dobrane do wieku i preferencji oraz dotychczasowych doświadczeń czytelniczych „małego pacjenta”. Zalecane dzieciom tytuły książek i ich dawkowanie przepisywane będą symbolicznie na receptach.
– Promowanie czytelnictwa jest jednym z naszych głównych celów, które konsekwentnie od lat realizujemy. Wierzymy, że nietypowa formuła tej akcji sprawi, że uda nam się zaciekawić dzieci i przekonać je, że czytanie nie musi być nudne. Z kolei dla tych, które od książek nie stronią, diagnoza okaże się zachętą do sięgnięcia po kolejne wartościowe tytuły – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik do spraw społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska.
Organizatorzy „Ostrego Dyżuru Literackiego” podkreślają szczególną rolę właściwego doboru książek. W czasie trwania akcji w sklepach sieci Biedronka dostępna będzie specjalna oferta książek dla dzieci najlepszych polskich i zagranicznych autorów. Wśród nich znajdą się m.in. publikacje Andrzeja Maleszki, Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepke, Renaty Piątkowskiej, Adama Wajraka, Tomasza Samojlika, Michała Rusinka, Roalda Dahla, a także artystyczne publikacje Aleksandry i Daniela Mizielińskich. Wiele z nich to tytuły z tzw. „Złotej Listy” Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”.
– Bardzo istotne jest, by podsuwać dziecku książkę, która je zainteresuje, a jednocześnie będzie osadzona w przestrzeni postrzegania przez nie świata, będzie pasowała do jego zainteresowań, pomagała rozwiązać problemy i rozwijać pasje. Rodzicom często trudno jest na bieżąco śledzić bardzo szybko rozwijający się rynek literatury dla dzieci, dlatego „Ostry Dyżur Literacki” pomyślany jest jako kierunkowskaz dla nich – mówi Agnieszka Karp-Szymańska, prezes zarządu Fundacji „Czas Dzieci”.
Popularyzowanie czytelnictwa wśród dzieci i dorosłych to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Biedronka od kilku lat organizuje konkurs na książkę dla dzieci „Piórko”, w którym biorą udział debiutujący pisarze i ilustratorzy. Wydane w jego ramach bajki zostały entuzjastycznie przyjęte przez czytelników i sprzedały się łącznie w blisko 130 tys. egzemplarzy.


KOMENTARZE (0)