Odpowiedzialność biznesowa w górę

Coraz więcej przedsiębiorstw wprowadza programy i praktyki społeczne oraz środowiskowe do swojej podstawowej działalności biznesowej. Wśród nich, z roku na rok przybywa małych i średnich przedsiębiorstw, rośnie także liczba firm wdrażających długoletnie strategie CSR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Odpowiedzialność biznesowa w górę

PODZIEL SIĘ


Autor: ang

27 mar 2013 13:18


Najwięcej dobrych praktyk firm wiąże się z zaangażowaniem społecznym i rozwojem społeczności lokalnych. Kluczowe wyzwania, z jakimi będą musiały zmierzyć się firmy w najbliższym czasie to kwestie związane z odpowiedzialnym inwestowaniem, dbaniem o etykę w łańcuchu dostaw czy komunikacją społeczną - to główne wnioski cyklicznego Raportu Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2012. Dobre praktyki".

W tegorocznej edycji Raportu FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" znalazły się 262 praktyki zgłoszone przez 106 firm. 19 przedsiębiorstw w tym gronie reprezentuje sektor MŚP. Zebrane w raporcie dobre praktyki CSR, czyli sprawdzone działania, programy lub projekty realizowane przez firmy zakwalifikowano w 7 obszarach, zgodnie z normą ISO 26000: ład organizacyjny, prawa człowieka, praktyki/aspekty pracownicze, środowisko naturalne, uczciwe praktyki rynkowe, zagadnienia konsumenckie oraz zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnej.

Najwięcej praktyk firmy zgłosiły w obszarze zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej. Dotyczą one m.in. profilaktyki zdrowotnej, tworzenia miejsc pracy i edukacji dzieci i młodzieży, działań charytatywno-filantropijnych czy wspierania nauki. W ramach obszaru miejsce pracy zgłoszono 60 praktyk. Najpopularniejsze są poświęcone adaptacji i integracji pracowników, wolontariatowi pracowniczemu, firmie przyjaznej rodzicom, elastycznym formom pracy oraz coraz popularniejszemu zagadnieniu jakim jest work-life balance.

Praktyki z obszaru środowiska naturalnego to głównie ekoefektywność, edukacja ekologiczna, zrównoważony transport, recykling czy programy prośrodowiskowe. Nadal prym wiodą rozwiązania przekładające się na konkretne oszczędności. Dodatkowo, w ramach ładu organizacyjnego znalazły się raportowanie społeczne, dialog z interesariuszami oraz etyka. Dostępność produktów i usług, edukacja konsumentów, ekoznakowanie i ułatwienia dla klientów to główne działania w ramach praktyk w kategorii zagadnienia konsumenckie.

Wśród uczciwych praktyk operacyjnych znalazły się: edukacja rynku, relacje z dostawcami a także dialog i konsultacje z interesariuszami. Natomiast prawa człowieka, podobnie jak w ubiegłych latach, opierają się na zarządzaniu różnorodnością oraz programach edukacyjnych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.