Nowe otwarcie na innowacje społeczne

- Firmy nie chcą być już kojarzone ze sponsoringiem i działalnością filantropijną, natomiast jest w nich ogromny zasób wiedzy i kompetencji, stąd z nadzieją wyglądamy tego nowego otwarcia w sferze innowacyjności - mówi Anna Grosiak, head of Business Development and Sustainability Officer Siemens.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nowe otwarcie na innowacje społeczne

PODZIEL SIĘ


Autor: JK

3 gru 2013 13:00


Według Kuby Wygnańskiego, prezesa pracowni badań i innowacji społecznej Stocznia, najciekawsze i najefektywniejsze innowacje powstają niejako na „szwach" społeczeństwa, jego różnych grup i sektorów. - Wśród gamy różnorodnych czynników, które składają się na środowisko przyjazne innowacjom społecznym, Wygański szczególne znaczenie przypisuje interakcji, do której dochodzi podczas współpracy podmiotów z różnych sektorów takich jak biznes, administracja, obywatele - twierdzi.

Zagadnienie innowacyjności społecznej, aspekty jej rozwijania oraz znaczenie dla CSR poruszone zostały podczas konferencji „Innowacje społeczne. Nowe otwarcie", która odbyła się 28-29 listopada 2013 r.

Zdaniem obecnej na wydarzeniu Katarzyny Mróz, koordynatora ds. komunikacji PGNiG, istotny i bardzo potrzebny jest dialog z interesariuszami firmy w regionach, w których ona działa. PGNiG oprócz wykorzystania konwencjonalnych kanałów komunikacyjnych takich jak strona internetowa, newsletter, zdecydowało się na dialog z wybieranymi w wyborach powszechnych w gminach specjalnymi radami konsultacyjnymi, w których skład wchodzili przedstawiciele społeczności, organizacji, mediów i władz lokalnych.

- Dialog w takich sytuacjach oraz budowanie relacji z ludźmi jest procesem długotrwałym, wymagającym wiele pokory oraz w szczególności empatii. To właśnie ten ostatni czynnik prelegentka uznaje za jeden z kluczowych w kreacji innowacji społecznych - mówi.

Zgodnie z opinią Anny Grosiak, head of Business Development and Sustainability Officer Siemens, wiele wyzwań wymusza zmianę myślenia ludzi biznesu na temat innowacji i nakazuje ją zauważać w sferze ekonomicznej i społecznej.

- Firmy nie chcą być już kojarzone ze sponsoringiem i działalnością filantropijną, natomiast jest w nich ogromny zasób wiedzy i kompetencji, stąd z nadzieją wyglądamy tego nowego otwarcia w sferze innowacyjności - mówi Grosiak.

Joanna Erbel, socjolog, poleca wspieranie przez miasto i biznes powstających w przestrzeni miejskiej przestrzeni autonomicznych (np. squatów), które jej zdaniem są miejscem powstawania nie tylko kultury, kontrkultury, innowacji społecznych, ale także innowacji technologicznych (typu DIY).

Zgodnie z opinią Pauliny Garstki, CSR menedżera w Goodbrand & Company Polska, obecnie innowacje społeczne mogą przyczyniać się do tworzenie silniejszej i trwalszej przewagi konkurencyjnej niż pozostawanie jedynie przy implementacji strategii CSR. Jako wyłaniającą się nową przestrzeń do konkurencji dla firm w zakresie odpowiedzialności społecznej menadżer wskazała tworzenie wspólnej wartości (CSV, creating shared value).

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.