PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nowe logo na produktach Biedronki, czyli certyfikat Fairtrade

Do grona produktów, które oferuje Biedronka dołączyła czekolada oznaczona certyfikatem Fairtrade. Jest on umieszczany na produktach pomagające w rozwoju drobnym producentom.

Nowe logo na produktach Biedronki, czyli certyfikat Fairtrade
Biedronka w Prudniku (fot. wikimedia.org/CC BY-SA 3.0)
REKLAMA
  • Czekolada będzie do kupienia tylko w okresie świątecznym.
  • Logo Fairtrade oznacza produkty, przy powstawaniu których położono nacisk na odpowiedzialne i etyczne pozyskiwanie surowców i proces produkcyjny.
  • Możliwe, że w niedalekiej przyszłości zobaczymy znak Fairtrade na innych towarach sprzedawanych w sklepach Biedronki.

Produkt, który oznaczono certyfikatem to gorzka czekolada. Nie będzie stałym elementem oferty handlowej. Będzie ją można kupić tylko w okresie świątecznym, od 13 grudnia. Jest też częścią tzw. linii premium sprzedawcy.

 

Dlaczego warto szukać znaku Fairtrade

Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao uzyskują wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społeczny, co jest ideą wprowadzenia do sprzedaży tego produktu, i innych produktów z certyfikatem.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Fairtrade zwalcza zjawiska pracy niewolniczej, przymusowej pracy dzieci i wszelkie formy dyskryminacji. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego.

(fot. materiały prasowe)
(fot. materiały prasowe)

- Decyzja Biedronki o wprowadzeniu do oferty czekolady z certyfikatem Fairtrade zasługuje na szczególną uwagę - podkreśla Tomasz Makowski, key account manager Fairtrade Polska. - Dzięki obecności sieci praktycznie w całej Polsce - zwłaszcza w mniejszych miejscowościach - znacznie więcej konsumentów zyska łatwy dostęp do produktów z certyfikatem Fairtrade, a to ważny krok na drodze do budowania zrównoważonego modelu handlu, który uwzględnia potrzeby producentów surowców, firm i konsumentów.

Kolejne produkty w drodze

W ofercie sieci Biedronka znaleźć można i inne towary marek własnych wyprodukowane z dbałością o środowisko. Od stycznia 2018 r. sieć rozwija markę goBio, w ramach której proponuje artykuły spożywcze z unijnym logo rolnictwa ekologicznego potwierdzającym, że zostały one wytworzone zgodnie ze ścisłymi przepisami unijnymi dotyczącymi ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt i są pod tym kątem systematycznie sprawdzane.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Nowe logo na produktach Biedronki, czyli certyfikat Fairtrade

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.