PARTNER PORTALU partner portalu

Nie tylko korporacje inwestują w CSR

Do społecznej odpowiedzialności (CSR) przykłada wagę coraz więcej polskich firm, w tym małych i średnich.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nie tylko korporacje inwestują w CSR

  • Działania CSR przekładają się na zaufanie i lojalność klientów, większe zaangażowanie pracowników i lepsze relacje z inwestorami czy dostawcami.
  • Na takie działania postawił ubezpieczyciel Vienna Life. Są one nakierowane przede wszystkim na wsparcie lokalnych społeczności.
  • Firma startuje właśnie z kampanią, która ma zwrócić uwagę na problemy, z jakimi borykają się dzieci oraz opiekunowie świetlic i poradni środowiskowych.

Rozwój CSR-u w Polsce od wielu lat postępuje bardzo dynamicznie, powstaje coraz więcej programów z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Dotyczą one już nie tylko ludzi, lecz także całego otoczenia, środowiska, w którym żyjemy. Bardzo wiele mówi się obecnie m.in. o ekologii. Myślę, że dzięki działaniom CSR-owym jako społeczeństwo będziemy bardziej świadomi, a firmy w pewnym sensie odnajdą w tym sens funkcjonowania na rynku – mówi Paweł Ziemba, prezes Vienna Life TU na Życie, Vienna Insurance Group.

Społeczna odpowiedzialność biznesu (ang. corporate social responsibility, CSR) to filozofia prowadzenia biznesu, zgodnie z którą firma bierze odpowiedzialność za wpływ, jaki wywiera na swoich klientów, pracowników, dostawców i środowisko. Zakłada, że przedsiębiorstwo musi znaleźć równowagę pomiędzy zyskiem a pożytkiem społecznym i realizować swoje cele biznesowe z poszanowaniem środowiska i dbałością o relacje z otoczeniem i różnymi grupami społecznymi, zwłaszcza na poziomie lokalnym.

Taka strategia zarządzania ma wiele korzyści, przede wszystkim buduje pozytywny wizerunek firmy w oczach jej pracowników, klientów i potencjalnych inwestorów. Jak wynika z ubiegłorocznego raportu „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” – 40 proc. firm zrzeszonych w Izbie, które prowadzą działalność na polskim rynku, ma długofalową strategię CSR. Dla 75 proc. z nich motywacją do działań w tym obszarze było wzmocnienie wizerunku organizacji, ale 1/3 wskazała także na chęć pozyskania klientów i ich zaufania oraz zwiększenie zaangażowania pracowników.

– Dzięki działaniom CSR-owym pracownicy są zdecydowanie bardziej zaangażowani, świadomi funkcjonowania firmy na rynku. Tworzą pewien kolektyw, który się wspiera, któremu łatwiej jest stawiać czoła wyzwaniom i dostają background, który daje im pewność siebie, pomaga przejść przez trudne momenty – mówi Paweł Ziemba.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.