PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Nestlé Polska chce być bardziej eco. W trzy lata wymieni całą flotę samochodów

Nestlé Polska stawia sobie za cel ograniczenie emisji CO2. Zapowiada wymianę do końca 2019 roku 216 z 700 aut. W ciągu kolejnych trzech lat 100 proc. samochodów we flocie Nestlé ma mieć napęd hybrydowy. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30 proc.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nestlé Polska chce być bardziej eco. W trzy lata wymieni całą flotę samochodów

Nestlé Polska chce mieć swój wkład w poprawę jakości powietrza w Polsce. W związku z tym wymieni wszystkie swoje auta służbowe na te z napędem hybrydowym. Pierwsze z nich pojawią się na ulicach już na przełomie sierpnia i września, natomiast wymiana całej floty zaplanowana jest na kolejne trzy lata. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30 proc.

- Podjęliśmy decyzję o wymianie naszej floty wyposażonej w silniki konwencjonalne na samochody z napędem hybrydowym. To kolejny przykład działań zmierzających do ograniczenia wpływu działalności biznesowej firmy na środowisko. Wierzymy, że jest to właściwy krok, który przybliża nas do osiągnięcia naszego celu, jakim jest zerowy wpływ Nestlé na środowisko - podkreśla Edyta Iroko z biura prasowego Nestlé Polska.

Nowe samochody Nestlé nie będą wymagały ładowania energią elektryczną z gniazdka. W każdym takim pojeździe energia kinetyczna będzie odzyskiwana podczas jego hamowania i magazynowana w akumulatorze w postaci ładunku elektrycznego. Oznacza to brak szkodliwej emisji w czasie, kiedy auto wykorzystuje tylko silnik elektryczny. Dodatkowo samochody hybrydowe pokonują część dystansu, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego - w warunkach miejskich jest to aż 50 proc., poza terenem zabudowanym 30 proc..

Nie tylko Nestlé kładzie coraz większy nacisk na bycie eco pracodawcą. P&G, która kontroluje m.in. takie marki jak: Always, Ambi Pur, Gillette, Pampers czy Pantene, ogłosiła plany zrównoważonego rozwoju. Zakłada on m.in., że do 2030 roku wszystkie 20 wiodących marek P&G zamieni opakowania na takie, które są w 100 proc. przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania.

Głośno było również o ciekawej inicjatywie Tesco w Wielkiej Brytanii. Tam parking przy Tesco Extra w Dumfries został wyremontowany przy użyciu plastiku pochodzącego z recyklingu. Do asfaltu dodano masę, która odpowiada 225 tys. plastikowych toreb na zakupy. Dzięki temu ponad 900 kg plastiku nie trafiło na wysypisko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

mario 2019-08-01 09:31:17

Podoba mi się komentarz Pani rzecznik: "zerowy wpływ Nestle na środowisko", czyżby planowali zamknięcie? Wg mojej wiedzy tylko likwidacja Nestle przyniosłaby efekt oczekiwany powyżej.

pejter 2019-07-31 13:28:25

a ile co2 pójdzie w czasie produkcji :D

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.