PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Nestlé Polska chce być bardziej eco. W trzy lata wymieni całą flotę samochodów

  • Katarzyna Domagała-Szymonek
    KDS
  • 30 lip 2019 14:07

Nestlé Polska stawia sobie za cel ograniczenie emisji CO2. Zapowiada wymianę do końca 2019 roku 216 z 700 aut. W ciągu kolejnych trzech lat 100 proc. samochodów we flocie Nestlé ma mieć napęd hybrydowy. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30 proc.

Nestlé Polska chce być bardziej eco. W trzy lata wymieni całą flotę samochodów
Nestlé Polska chce mieć swój wkład w poprawę jakości powietrza w Polsce. (fot.shutterstock.com)
REKLAMA

Nestlé Polska chce mieć swój wkład w poprawę jakości powietrza w Polsce. W związku z tym wymieni wszystkie swoje auta służbowe na te z napędem hybrydowym. Pierwsze z nich pojawią się na ulicach już na przełomie sierpnia i września, natomiast wymiana całej floty zaplanowana jest na kolejne trzy lata. W ten sposób firma ograniczy emisję dwutlenku węgla aż o 30 proc.

- Podjęliśmy decyzję o wymianie naszej floty wyposażonej w silniki konwencjonalne na samochody z napędem hybrydowym. To kolejny przykład działań zmierzających do ograniczenia wpływu działalności biznesowej firmy na środowisko. Wierzymy, że jest to właściwy krok, który przybliża nas do osiągnięcia naszego celu, jakim jest zerowy wpływ Nestlé na środowisko - podkreśla Edyta Iroko z biura prasowego Nestlé Polska.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowe samochody Nestlé nie będą wymagały ładowania energią elektryczną z gniazdka. W każdym takim pojeździe energia kinetyczna będzie odzyskiwana podczas jego hamowania i magazynowana w akumulatorze w postaci ładunku elektrycznego. Oznacza to brak szkodliwej emisji w czasie, kiedy auto wykorzystuje tylko silnik elektryczny. Dodatkowo samochody hybrydowe pokonują część dystansu, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego - w warunkach miejskich jest to aż 50 proc., poza terenem zabudowanym 30 proc..

Nie tylko Nestlé kładzie coraz większy nacisk na bycie eco pracodawcą. P&G, która kontroluje m.in. takie marki jak: Always, Ambi Pur, Gillette, Pampers czy Pantene, ogłosiła plany zrównoważonego rozwoju. Zakłada on m.in., że do 2030 roku wszystkie 20 wiodących marek P&G zamieni opakowania na takie, które są w 100 proc. przeznaczone do recyklingu lub ponownego wykorzystania.

Głośno było również o ciekawej inicjatywie Tesco w Wielkiej Brytanii. Tam parking przy Tesco Extra w Dumfries został wyremontowany przy użyciu plastiku pochodzącego z recyklingu. Do asfaltu dodano masę, która odpowiada 225 tys. plastikowych toreb na zakupy. Dzięki temu ponad 900 kg plastiku nie trafiło na wysypisko.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: Nestlé Polska chce być bardziej eco. W trzy lata wymieni całą flotę samochodów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • mario 2019-08-01 09:31:17

    Podoba mi się komentarz Pani rzecznik: "zerowy wpływ Nestle na środowisko", czyżby planowali zamknięcie? Wg mojej wiedzy tylko likwidacja Nestle przyniosłaby efekt oczekiwany powyżej.

  • pejter 2019-07-31 13:28:25

    a ile co2 pójdzie w czasie produkcji :D

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA