Tajwańska sieć supermarketów RT-Mart w ogniu krytyki.
- Sieć supermarketów przeprosiła za umieszczoną w jednym z jej chińskich sklepów tabelę rozmiarów obrażającą kobiety.
- Mniejsze rozmiary opisano jako "chude", średnie jak "piękne", a większe jako "paskudne" i "straszne". Kobiety noszące rozmiar XXL określono mianem "ekstremalnie strasznych".
- Sklepowa "wpadka" na nowo wznieciła w Chinach dyskusję na temat seksizmu w tym kraju i presji wywieranej na kobiety, by dążyły do idealnego wyglądu.
RT-Mart, największa zagraniczna sieć supermarketów działająca w Chinach, przeprosiła za umieszczoną w jednym z jej chińskich sklepów tabelę rozmiarów, na której obraźliwie odniesiono się do kobiet noszących większe rozmiary ubrań - pisze serwis supchina.com.

Fotografia tablicy rozeszła się błyskawicznie w serwisie społecznościowym Weibo, zyskując ponad 4 miliony wyświetleń i wiele komentarzy.
Na grafice, nazwanej "sugerowane kobiece rozmiary" przyporządkowany konkretne wartości wzrostu (w cm) i wagi (w funtach, 1 funt to połowa kilograma) odpowiednim rozmiarom, okraszając je różnymi przymiotnikami. Wykaz dotyczył kobiet między 18. a 35. rokiem życia.
Zobacz też: Kobiety na zdalnym pracują dłużej i ciężej
I tak mniejsze rozmiary opisano jako "chude", średnie jak "piękne", a większe jako "paskudne" i "straszne". Kobiety noszące rozmiar XXL określono mianem "ekstremalnie strasznych".
Sieć RT-Mart w czwartek 12 listopada przeprosiła ze incydent, publikując oświadczenie w serwisie Weibo. "Dokładnie sprawdziliśmy wszystkie nasze sklepy i okazało się, że istotnie w jednym z nich umieszczona były taka tablice. Natychmiast zażądaliśmy ich usunięcia" - napisał RT-Mart.


KOMENTARZE (0)