Nadchodzi dobry czas dla CSR. Takie miejsca pracy przyciągną pracowników

Zarządzanie różnorodnością, budowanie modeli biznesowych z uwzględnieniem społecznej odpowiedzialności biznesu czy uwzględnienie nowych technologii i digitalizacji procesów. To zdaniem dr Agaty Rudnickiej z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego najważniejsze wyzwania dla firm na najbliższe miesiące.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Nadchodzi dobry czas dla CSR. Takie miejsca pracy przyciągną pracowników

  • - Ogłoszone w 2015 roku Cele Zrównoważonego Rozwoju pokazały, że skala możliwych działań jest szeroka, a sektor biznesowy ma duży wpływ na to czy założone cele możliwe będą do osiągnięcia - mówi dr Agata Rudnicka.
  • Jej zdaniem w 2019 roku biznes będzie musiał mocniej zabrać głos w dyskusji nad ochroną środowiska.
  • Powód? Nie tylko oczekiwania społeczne, ale także fakt, że wiele z obecnych wyzwań jest wynikiem nieodpowiedzialnych praktyk przedsiębiorstw.

Zdaniem Rudnickiej, to wszystko powoduje, że firmy w bardziej świadomy sposób zaczynają traktować swoją rolę w społeczeństwie i szukają sposobów na minimalizowanie swoich negatywnych wpływów. 

- Biorąc pod uwagę to, co działo się w 2018 roku, można przewidywać, że najbliższy rok upłynie pod hasłem szukania innowacyjnych rozwiązań społecznych i środowiskowych - komentuje. 

dr Agata Rudnicka (fot.eksperci.wz.uni.lodz.pl) dr Agata Rudnicka (fot.eksperci.wz.uni.lodz.pl)

Jej zdaniem obserwować będziemy rozwój nowych marek społecznie odpowiedzialnych oraz kolejne projekty tych, którym bliska jest idea CSR.

- Część działań podejmowanych przez biznes spowodowana zostanie przez samych konsumentów, którzy coraz bardziej pozytywnie patrzą na takie trendy, jak zero waste i odpowiedzialna konsumpcja. W swoich poszukiwaniach i decyzjach zakupowych uwzględniają gotowość firm do oferowania produktów bardziej przyjaznych środowisku i respektujących praw człowieka. Tendencja do bycia bardziej odpowiedzialnymi, np. w obszarze rezygnacji z surowców nieekologicznych czy nieetycznych, rysowała się na polskim rynku już w ubiegłym roku i nic nie zapowiada, żeby ten rok przyniósł drastyczne zahamowanie w tym obszarze - komentuj ekspertka z Uniwersytetu Łódzkiego.

Przykładów takiej działalności nie trzeba szukać długo. Już w zeszłym roku Procter & Gamble rozpoczęło wprowadzanie kolejnego etapu proekologicznej rewolucji. Do 2030 roku wszystkie produkty tej marki m.in. Always, Ariel, Head & Shoulders, Pantene, Pampers, Pantene, Tide czy Gillette kupimy w opakowaniach w 100 procentach nadających się do recyklingu lub nadających się do powtórnego użycia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.