PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Muszka marzeń, CSR: Firmy spełniają marzenia i motywują pracowników

Społeczna odpowiedzialność biznesu nie musi oznaczać wielkich, medialnych akcji. Te zwykle angażują społeczności, a nie pracowników. Czasem wystarczy oddolna inicjatywa i lokalne działania, których efekty widoczne są na bieżąco.

  • Autor: jm
  • 22 lis 2016 12:34
Muszka marzeń, CSR: Firmy spełniają marzenia i motywują pracowników
CSR się opłaca? Według firmy Recon, spełnia marzenia i motywuje pracowników. (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Na takie rozwiązania postawiła polska firma Recman, projektująca i produkująca odzież męską, obuwie oraz akcesoria.

Firma działa na terenie całego kraju, ale działania CSR prowadzi lokalnie, angażując pracowników wszystkich salonów. Zajęli się oni m.in. pomocą dzieciom z Fundacji Mam Marzenie. Zaczęło się od postanowienia, by biznes przynosił korzyść nie tylko firmie, ale pozytywnie wpływał na całą społeczność. Do tego projektu Recman zdecydował się wykorzystać swój autorski produkt, tj. muszkę Mosca.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: CSR integruje pracowników wpływając na ich motywację wewnętrzną

– Aby zebrać środki na realizację marzeń najmłodszych postanowiliśmy zaangażować naszych klientów. Stworzyliśmy i opatentowaliśmy atrakcyjny produkt, z którego cały zysk postanowiliśmy przekazać na rzecz Fundacji. Jak się okazuje, wszyscy pracownicy bardzo zaangażowali się w to przedsięwzięcie i chętnie informowali o akcji naszych klientów – w końcu im więcej muszek uda się sprzedać, tym więcej marzeń możemy zrealizować. Wzajemne zaangażowanie spowodowało, że od początku akcji „Muszka Marzeń” przeznaczyliśmy na cele Fundacji ponad 100 tys. złotych – mówi Wojciech Tulwin, przedstawiciel firmy.

Akcja angażuje tak bardzo, także dlatego, że firma stara się komunikować każde nowe posunięcie. Co miesiąc wszyscy pracownicy otrzymują informację odnośnie wyników poszczególnych salonów w sprzedaży muszek Mosca oraz informację, jaka kwota została przekazana na rzecz Fundacji Mam Marzenie. Informacje o spełnionych marzeniach umieszczane są również w social mediach.

– Spełnionych marzeń przybywa, ale stale pojawiają się nowe. Niestety nie jesteśmy w stanie spełnić wszystkich, ale chcemy, by to pracownicy decydowali o tym, na jaki cel będziemy zbierać w następnej kolejności. Dzięki temu widzą pozytywny wpływ z ich pracy – mówi Wojciech Tulwin.

Jego zdaniem, o kulturze przedsiębiorstwa nie świadczą wymyślone slogany i odgórnie narzucane akcje. Niezbędnym czynnikiem do jej zaistnienia jest autentyczność, a ją zapewnić może tylko prawdziwe zaangażowanie pracowników, natomiast inicjatywy z zakresu CSR w pozytywny sposób wpływają także na rywalizację w zespole i motywację pracowników.

 

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Muszka marzeń, CSR: Firmy spełniają marzenia i motywują pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • zbyszko 2016-11-23 02:52:30

    tak motywują jak Milmex Systemy Komputerowe, od 3 lat nie płaci 200 pracownikom pensji!

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.