Mirella Panek-Owsiańska: Kadra zarządzająca mogłaby wiedzieć znacznie więcej o CSR

- Niestety o CSR rzadko mówi się w trakcie studiów. Okazuje się, że można studiować zarządzanie i nie spotkać się ani z terminem, ani z teorią dotyczącą odpowiedzialnego biznesu - mówi Mirella Panek-Owsiańska, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Mirella Panek-Owsiańska: Kadra zarządzająca mogłaby wiedzieć znacznie więcej o CSR

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

2 cze 2017 7:34


Jak na chwilę obecną wygląda polski rynek CSR?

Mirella Panek-Owsiańska, prezes Forum Odpowiedzialnego Biznesu: - Na polskim rynku istnieją firmy, które dopiero zaczynają mieć świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu i działać w tym zakresie. Skupiają się na jednej dziedzinie, np. na zaangażowaniu społecznym. Przykładowo, wraz z organizacją pozarządową organizują wspólną akcję albo sponsorują lokalną szkołę. Niektórzy na tym poprzestają, inni odkrywają nowe obszary.

Pozytywnym zjawiskiem w polskim biznesie jest także dojrzałe podejście do CSR. Odpowiedzialność społeczna nie jest już określana tylko PR-em, marketingiem czy działalnością społeczną. Coraz większa grupa firm w Polsce traktuje CSR jako strategię biznesową. Spółki te starają się być odpowiedzialne we wszystkich kluczowych dla swojej działalności obszarach i wobec wszystkich interesariuszy – pracowników, dostawców, konsumentów czy inwestorów – jednocześnie dbając o to, by nie działać szkodliwie na środowisko naturalne.

Jak wypadamy na tle Europy?

- Porównując światowy i polski CSR, można zauważyć, że zbyt mało uwagi poświęcamy łańcuchowi dostaw. Nie przywiązujemy dużej wagi do tego, jaką firma ma odpowiedzialność wobec dostawców oraz co duża spółka może zrobić współpracując z małymi podmiotami, które są w dużym stopniu od niej zależne. W tym obszarze mamy sporo do zrobienia.

A co z obszarem praw pracownika – czy tutaj następuje poprawa?

- Obszar praw człowieka podlega istotnym zmianom. Od wielu lat obserwujemy wzrost dotyczący wolontariatu pracowniczego. Firmy coraz częściej używają tego narzędzia CSR, które daje trójstronną korzyść: dla pracownika, spółki i organizacji społecznej.

Coraz więcej mówi się również o zarządzaniu różnorodnością, zwłaszcza w kontekście wieku. W wielu firmach można spotkać nawet cztery pokolenia, dlatego tak ważne jest zarządzanie różnorodnymi oczekiwaniami i czerpanie z tego korzyści. Tworzenie przyjaznej atmosfery w firmie, gdzie nie ma dyskryminacji, a każdy pracownik jest szanowany – to elementy współczesnego zarządzania, które pomaga firmom uzyskać przewagę konkurencyjną na rynku.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.