PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Millenalsi wymagają odpowiedzialnego biznesu

Pokolenie osób urodzonych w latach 1980-2000 za kilka lat będzie stanowić większość na rynku pracy. Wymagają oni większego niż ich rodzice zaangażowania biznesu w sprawy, z którymi nie radzą sobie politycy i instytucje publiczne.

  • Autor:JP
  • 4 lis 2015 15:40
Millenalsi wymagają odpowiedzialnego biznesu
Millenalsi znacząco różnią się oni od starszych pokoleń pod względem oczekiwań dotyczących wpływu firm na świat. /Fot. Flickr, reynermedia, CC2.0
REKLAMA

Największe znaczenie dla generacji Y mają ochrona środowiska, globalne ocieplenie, poprawa jakości życia, czy walka z biedą. Świat biznesu w coraz większym stopniu dopasowuje się do rosnących wymagań młodego pokolenia, angażując się w edukację konsumentów, zacieśnianie współpracy z władzami i rozwój innowacji poprawiających warunki życia.

Z badania przeprowadzonego w 17 krajach na grupie 8000 millenialsów wynika, że znacząco różnią się oni od starszych pokoleń pod względem oczekiwań dotyczących wpływu firm na świat. Stawiają na konkretne działania lokalne, bliską współpracę firm z władzami, aby – jak mówią - uczynić świat lepszym niż jest on obecnie.

Pionierzy ekologii

Wielu przedsiębiorców – szczególnie z krajów Europy Zachodniej, takich jak Francja – dostrzegło ten trend, wprowadzając w życie działania, jakich oczekuje najmłodsze pokolenie. Przedstawiciele biznesu wiedzą bowiem, że millenialsi wkrótce będą dominować na rynku pracy, stanowiąc kluczową grupę konsumentów.

Nie od dziś wiadomo, że właśnie millenialsi są pionierami szerokiego korzystania z nowoczesnych, energooszczędnych rozwiązań, stworzonych z myślą o ochronie środowiska.

Młodzi ludzie nie tylko masowo wybierają energooszczędne urządzenia, ale także wśród nich znajduje się najwięcej zwolenników przyjaznej środowisku komunikacji miejskiej, dzięki której powietrze w miastach jest mniej zanieczyszczone.

Etyka biznesu

- Firmy stale szukają przewagi konkurencyjnej, zmieniając modele biznesowe, aby lepiej od rywali rynkowych dopasować się do oczekiwań klientów. Zdają sobie również sprawę z tego, że millenialsi znacząco różnią się od wcześniejszych pokoleń konsumentów - wyjaśnia Maciej Witucki, prezes Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP). 

Wymagania najmłodszej generacji dorosłych wobec działań firm i dostarczanych przez nie produktów są bardzo konkretne. Ten trend konsumencki sprawia, że dostawcy dóbr i usług przykładają coraz więcej uwagi do ochrony środowiska, ekologicznych rozwiązań, ale również etyki biznesu.

Już blisko 80 firm zrzeszonych w Izbie zostało sygnatariuszami Deklaracji Odpowiedzialnego Biznesu CCIFP, zakładającej prowadzenie działalności gospodarczej w sposób zapewniający współpracę ze społecznościami lokalnymi i władzami, regionalny rozwój cywilizacyjny, szerzenie edukacji i przeciwdziałanie wszelkim formom dyskryminacji.

 

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Millenalsi wymagają odpowiedzialnego biznesu

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.