PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Międzynarodowy Dzień Wolontariusza: Czy wolontariat wciąż popłaca?

Wolontariat pracowniczy polega na podejmowaniu i wspieraniu przez firmę działalności pracowników na rzecz organizacji pozarządowych. Jak wskazuje Wojciech Kmiecik, wiceprezes stowarzyszenia „Wiosna”, znanego z ogólnopolskiej akcji „Szlachetna paczka”, właściwie dobrane programy wolontariatu nie tylko służą społeczeństwu i są elementem strategii społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), ale przynoszą konkretne korzyści samej firmie poprzez integrację pracowników przy dążeniu do wspólnego celu.

  • Autor: AW
  • 5 gru 2016 12:24
Międzynarodowy Dzień Wolontariusza: Czy wolontariat wciąż popłaca?
– Trzeba dobrze wybrać program takiego wolontariatu, który ma szanse prawdziwie zaangażować pracowników – podkreśla Wojciech Kmiecik, wiceprezes, stowarzyszenie „Wiosna” (fot.PTWP)
REKLAMA

Aktywność dobroczynna organizacji wdrażana w ramach strategii „społecznej odpowiedzialności biznesu” (z ang. Corporate Social Responsibility – CSR) i „społecznego zaangażowania biznesu” (z ang. Corporate Community Involvement – CCI) nie jest już domeną dużych firm. Jedne decydują się na sponsoring, inne na finansowe wspieranie potrzebujących lub artystów, jeszcze inne współpracują z samorządami na rzecz lokalnej społeczności. Coraz większą popularność zyskuje także wolontariat pracowniczy, który dużo mocniej angażuje pracowników.

Czytaj też: Jak skutecznie robić CSR?

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Wolontariat pracowniczy polega bowiem na podejmowaniu i wspieraniu przez przedsiębiorcę działalności charytatywnej na rzecz wybranych podmiotów, w szczególności organizacji pozarządowych i określonych przepisami prawa instytucji, przy dobrowolnej współpracy zatrudnionych przez przedsiębiorcę osób. W wielu organizacjach czymś oczywistym jest, że pracownik powinien być zaangażowany w jakieś działania wolontariackie, ale co zrobić by wolontariat taki nie był fikcją na potrzeby CV?

– Trzeba dobrze wybrać program takiego wolontariatu, który ma szanse prawdziwie zaangażować pracowników – podkreśla Wojciech Kmiecik, wiceprezes stowarzyszenia „Wiosna”, znanego z ogólnopolskiej akcji „Szlachetna paczka”.

Fundacja ta prowadzi 2-3 tygodnie programy wolontariatu pracowniczego. – To duże doświadczenie kilkutygodniowe dla pracowników, polega na stawianiu celów i wyzwań, budowaniu wokół nich zespołów. To okazja do wyłaniania talentów – osoby, które dotąd nie zarządzały stają się liderami, mają okazję poznać się w nowej roli. Poza tym, przekraczane zostają ramy zespołów, w których pracownicy normalnie pracują w firmie, następuje przełamanie „silosowości” – wymienia Kmiecik.

Podaje przykład, kiedy to kilkudziesięciu pracowników jednej z firm objętych programem w dwa tygodnie zmobilizowało ok. 2 tys. osób ze swojego otoczenia i w sumie zrobiono paczki dla potrzebujących za pół miliona złotych.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Międzynarodowy Dzień Wolontariusza: Czy wolontariat wciąż popłaca?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.