W 13. edycji konkursu na najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju nagrodzonych zostało 6 firm. W głównych kategoriach zwyciężyły firmy LPP - nagroda za raport zintegrowany oraz Santander Bank Polska - nagroda za raport społeczny.

- Nagrody w tym roku trafiły w ręce firm: LPP, Santander Bank Polska, Benefit Systems, Grupa Energa, Kompania Piwowarska, Orange Polska.
- Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku.
- Raporty niefinansowe są ważnym narzędziem do oceny m.in. innowacyjności, konkurencyjności czy przejrzystości organizacji - tłumaczy Dominika Bettman, przewodnicząca jury głównego Konkursu Raporty Społeczne.
LPP, Santander Bank Polska, Benefit Systems, Grupa Energa, Kompania Piwowarska, Orange Polska - to firmy, których raporty z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju zostały najwyżej ocenione w poszczególnych kategoriach Konkursu Raporty Społeczne.
- W otoczeniu społeczno-gospodarczym coraz większą rolę odgrywa transparentność działań. Cieszy więc coraz wyższa jakość zgłaszanych przez firmy do Konkursu Raporty Społeczne publikacji uwzględniających ich zaangażowanie w kwestie społeczne, środowiskowe oraz dotyczące ładu organizacyjnego, a także liczba raportów organizacji pozabiznesowych. Raporty niefinansowe są ważnym narzędziem do oceny m.in. innowacyjności, konkurencyjności czy przejrzystości organizacji - tłumaczy Dominika Bettman, prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przewodnicząca jury głównego Konkursu Raporty Społeczne.
Przeczytaj: W końcu jest, raport Forum Odpowiedzialności Biznesu o CSR w 2018 r.
Konkurs Raporty Społeczne odbywa się od 2007 roku. Ma na celu szerzenie idei raportowania niefinansowego i prezentację dobrych praktyk w tym zakresie. Swoje nagrody przyznają jury główne, Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, Giełda Papierów Wartościowych, dziennikarze oraz internauci,
- Z roku na rok zauważamy, że raporty zgłaszane do udziału w konkursie coraz lepiej odpowiadają na te nowe wyzwania i są coraz lepszej jakości. Wyróżnikiem przestało być stosowanie międzynarodowych Standardów GRI. Oznaką dojrzałości staje się teraz na przykład gotowość do przedstawienia, w jaki sposób firma uwzględnia ryzyko zmian klimatycznych w planach adaptacji, wycenie i strategii, w jaki sposób integruje dane finansowe i niefinansowe na potrzeby zarządcze, oraz które z prezentowanych wskaźników zostały poddane niezależnej weryfikacji zewnętrznej – wyjaśnia Maria Ibisz, menedżer w zespole ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i w Europie Środkowej w Deloitte.


Słowa kluczowe
- CSR
- społeczna odpowiedzialność biznesu
- LPP
- Santander Bank Polska
- Orange Polska
- Kompania Piwowarska
- Grupa Energa
- Benefit Systems
- Forum Odpowiedzialnego Biznesu
- Marzena Strzelczak
- Delloite
- Maria Ibisz
- Dominika Bettman
KOMENTARZE (0)