Kłopoty Nike przez nową gwiazdę w reklamie. Internauci palą buty i skarpetki

Colin Kaepernick, były rozgrywający w amerykańskiej lidze NFL, został nową twarzą kampanii reklamowej koncernu Nike. Jak się okazuje, zamiast promocji ściągnął na firmę wizerunkowe kłopoty.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kłopoty Nike przez nową gwiazdę w reklamie. Internauci palą buty i skarpetki

Wybór Colina Kaepernicka na nową twarz kampanii "Just Do It" koncernu Nike wywołało spore zamieszanie w Stanach Zjednoczonych. Amerykański futbolista zasłynął zapoczątkowaniem protestu przeciwko przemocy i dyskryminacji wobec Afroamerykanów. W 2016 r. jako pierwszy nie wstał na rozpoczęciu meczu podczas amerykańskiego hymnu.

Nie mogę stać i okazywać szacunku fladze państwa, które uciska czarnych i kolorowych - wyjaśnił swoje zachowanie Kaepernick.

Wywołało to oburzenie środowisk nacjonalistycznych z Donaldem Trumpem na czele.

Do jego akcji, którą powtarzał w trakcie kolejnych rozgrywek, dołączyli również inni, ciemnoskórzy gracze a sam Kaepernick popadł w niełaskę NFL i nie przedłużono mu kontraktu.

Teraz, po ogłoszeniu przez Nike, że były rozgrywający amerykańskiej ligi NFL został twarzą nowej kampanii, gniew oburzonych Amerykanów skierował się na koncern.

W serwisach społecznościowych zaczęły pojawiać się filmiki, na których internauci palą buty i skarpetki ze słynnym logo Nike.

Coraz większą popularnością cieszą się hashtagi  #JustBurnIt i #BoycottNike, którym towarzyszą zdjęcia lub nagrania z niszczenia ubrań tej marki.

Muzyk country John Rich udostępnił zdjęcie, na którym członek jego technicznej ekipy wyciął ze skarpetek logo Nike. Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.