PARTNER PORTALU partner portalu

Jej ubrania nosili Rihanna i Justin Bieber. Teraz zarabia na ratowaniu świata

Markę modową, która podbiła świat, założyła w wieku 20 lat. Gdy poszła na studia, miała taką wiedzę, że wykładowcy ustępowali jej na mównicy miejsca. Dzisiaj z doświadczenia 30-latki korzystają największe brandy odzieżowe. I nie tylko. Areta Szpura zna się nie tylko na modzie, ale i zrównoważonym rozwoju. Dwa lata temu porzuciła swój biznes i zajęła się szukaniem sposobu na ratowanie naszej planety.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jej ubrania nosili Rihanna i Justin Bieber. Teraz zarabia na ratowaniu świata

  • Jest współtwórczynią jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek modowych - Local Heroes. Biznes rozkręciła w wieku 20 lat, teraz doradza dużym brandom.
  • Areta Szpura zaangażowana jest w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, jest autorką poradnika „Jak uratować świat”.
  • Jaki ma plan na siebie? Chce uratować planetę. 

Współtworzyła pani markę modową znaną na całym świecie. Ubrania marki Local Heroes nosiły Rihanna, Miley Cyrus, Ellie Goulding, Kylie Jenner czy Justin Bieber. Takiego sukcesu może pozazdrościć wiele marek modowych w Polsce. Jak to się udało i skąd w ogóle pomysł na taki biznes, tym bardziej że nie wyniosła pani żadnych tradycji krawieckich z domu?

Zaczynając budowę Local Heroes, nigdy nie miałyśmy planu ani celu, żeby to aż tak długo trwało. Do pewnego momentu nie brałyśmy tego w ogóle na poważnie, to była zabawa, po prostu, robienie koszulek. W ciągu dwóch lat tak szybko się to rozwinęło, że dzisiaj, rzeczywiście, osoba z zewnątrz może powiedzieć „wow”.

Na Local Heroes uczyłyśmy się prowadzić markę. Nie miałyśmy edukacji ani doświadczenia w tym zakresie. Wszystko robiłyśmy na tzw. chłopski rozum. Wiele informacji szukałyśmy w internecie. Wiele osób nie mogło uwierzyć, że dwie dziewczyny, bez agencji, bez żadnego wsparcia rozkręciły markę do tego stopnia. I dopiero teraz, z perspektywy czasu, zaczynam to rozumieć. Wcześniej wydawało mi się to naturalne. Dzisiaj sobie myślę, że może szło nam tak dobrze, bo nie zmagałyśmy się z biurokracją, która często ogranicza działanie wielu korporacji.

Firmę stworzyła pani w 2012 roku, mając zaledwie 20 lat. Młody wiek pomógł, czy był w wielu aspektach przeszkodą?

I pomagał, i nie pomagał. Brak doświadczenia był pomocny, ale z drugiej strony były momenty, kiedy marzyłam, żeby pójść na staż, nauczyć się wszystkiego za pieniądze innych ludzi, zobaczyć, jak inni prowadzą biznes, jak to funkcjonuje u innych. Te myśli pojawiały się coraz częściej, dlatego zdecydowałam na studia. Liczyłam, że tam się czegoś dowiem. Niestety, byłam w błędzie. Okazało się, że dzięki temu, iż prowadzę biznes, wiem więcej niż profesorowie, którzy nie wychylają nosa zza uczelni. W efekcie dużą część zajęć to ja prowadziłam.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.