PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Jak firmy zdają egzamin ze społecznej odpowiedzialności? Ocenia ekspert z Uniwersytetu Łódzkiego

Zdaniem dr Agaty Rudnickiej z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego nastał odpowiedni moment, aby przyjrzeć się temu, jak firmy zdają egzamin ze społecznej odpowiedzialności - idei, jaka jeszcze do niedawna deklarowana była jako kluczowy element biznesu.

  • Autor:PW
  • 30 mar 2020 13:13
Jak firmy zdają egzamin ze społecznej odpowiedzialności? Ocenia ekspert z Uniwersytetu Łódzkiego
Pracownik Uniwersytetu Łódzkiego oceniła CSR w dobie pandemii (fot. Maciej Andrzejewski, UŁ)
REKLAMA
  • Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsiblity, CSR) zakłada, że każda organizacja bierze odpowiedzialność za swoje wpływy na środowisko i społeczeństwo.
  • Dr Agata Rudnicka podkreśla, że obecnie mamy do czynienia z dwoma wymiarami CSR: pracodawcy wobec zatrudnionych oraz pracodawcy za pracownika w sytuacji konieczności zmiany warunków zatrudnienia czy rozwiązania umowy.
  • CSR mierzyć można także relacjami z klientami, dlatego podejmowane przez biznes inicjatywy mające na celu przetrwanie powinny być uczciwie komunikowane kluczowej grupie interesariuszy - uważa pracownik UŁ.

Pandemia koronawirusa - jak wszystko na to wskazuje - będzie miała dalekosiężne konsekwencje dla gospodarki. Niepokojący jest na pewno fakt, że wiele firm nie funkcjonuje normalnie i notuje dotkliwe straty finansowe. Są też jednak jasne punkty, związane m.in. ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Dr Agata Rudnicka podkreśla, że cieszyć może coraz większa liczba przedsięwzięć pomocowych inicjowanych przez środowisko biznesowe.

- Trudno przecenić pomoc finansową i rzeczową, jaka płynie do osób i instytucji kluczowych w walce z epidemią. Zakup sprzętu medycznego, maseczek i środków dezynfekcyjnych, przestawianie produkcji na potrzeby służby zdrowia, zaopatrzenie szpitali w jedzenie i wiele innych przejawów zaangażowania społecznego, które mocno wspierają radzenie sobie z obecnym kryzysem. Aktywność społeczna biznesu widoczna jest również w działaniach kierowanych do społeczeństwa, co pokazuje wiele przedsięwzięć związanych z dzieleniem się wiedzą czy edukacją - wymienia pracownik naukowy Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. 

Zobacz Oto jakie będą trendy w CSR w 2020 roku.

Trzeba jednak pamiętać o kluczowym elemencie koncepcji CSR, czyli o odpowiedzialności za pracownika. Według dr Rudnickiej w aktualnej sytuacji mamy do czynienia przynajmniej z dwoma wymiarami społecznej odpowiedzialności.

Mimo ryzyka codziennie podejmują pracę

- Jedną z nich jest odpowiedzialność społeczna pracodawcy wobec zatrudnionych, którzy mimo ryzyka codziennie podejmują pracę u pracodawcy. Nie wszystkie zawody pozwalają jednak na pracę zdalną, a są kluczowe z perspektywy utrzymania ciągłości działania, jak np. sektor spożywczy czy logistyka. Jest to prawdziwy sprawdzian dla pracodawców z zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków pracy. Obok samych środków ochrony indywidualnej równie istotny jest sposób komunikacji i zmiany procedur - zwraca uwagę Agata Rudnicka.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak firmy zdają egzamin ze społecznej odpowiedzialności? Ocenia ekspert z Uniwersytetu Łódzkiego

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.