HR finansuje CSR? Osobnego budżetu nie ma

• Według badania „CSR w praktyce – barometr CCIFP” francuskie firmy w Polsce dbają głównie o pracowników oraz społeczności lokalne.
• 82 proc. francuskich pracodawców inwestuje w rozwój zawodowy pracownika, a tylko 45 proc. w udogodnienia związane z życiem osobistym.
• Tylko 8 proc. firm ma działy CSR, a 22 proc. osobny budżet na działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

HR finansuje CSR? Osobnego budżetu nie ma

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

21 cze 2016 13:36


Głównym wnioskiem z badania jest konieczność stałej edukacji zarówno wśród klientów, jak i pracowników firm. CSR jest bowiem nieznanym pojęciem dla ponad 70 proc. Polaków, a tylko dwie osoby na dziesięć przy dokonywaniu zakupów biorą pod uwagę, czy dana firma jest odpowiedzialna społecznie.

Czytaj też: CSR. Dlaczego takie mądre działanie ma taką głupią nazwę?

Za najważniejsze czynniki wspierające rozwój CSR w Polsce firmy stowarzyszone we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej (CCIFP) uznały: szerzenie wiedzy przez organizacje i media, a także dzielenie się dobrymi praktykami przez firmy międzynarodowe. Z kolei do czynników hamujących rozwój CSR, poza nieznajomością tematu, zalicza się również brak odpowiedniego budżetu, a także niewielkie zrozumienie i zaangażowanie wśród pracowników oraz osób zarządzających.

(źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza) (źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)

– Brak zaangażowania i zrozumienia wśród pracowników firmy należy do głównych wyzwań dla osób zajmujących się CSR. Pozytywnym wskaźnikiem jest to, iż firmy chcą systematycznie rozwijać działania zaangażowania społecznego i wolontariat. Jest to szczególnie istotne z perspektywy młodego pokolenia, dla którego work-life balance i „sens pracy” są często kluczowe w decyzjach o wyborze pracodawcy – mówi Małgorzata Marek, menedżer CSR, Poland & CEE w firmie PwC oraz przewodnicząca komitetu CSR Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej.

Czemu firmy angażują się w prowadzenie działań CSR?

Z przeprowadzonej przez CCIFP ankiety wynika, że wciąż aspekt wzmacniania pozytywnego wizerunku jest dla firm istotnym bodźcem do wprowadzania instrumentów odpowiedzialnego zarządzania.

– Nieco mnie to niepokoi. Pozostaje jednak nadzieja, że z myślenia o zarządzaniu wizerunkiem bliżej będzie nam do zarządzania reputacją, a więc także tożsamością firmy – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR w Orange Polska oraz wiceprzewodniczący komitetu CSR Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej.

(Źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza) (Źródło: Polsko-Francuska Izba Gospodarcza)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.