PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy przekazują miliony na walkę z koronawirusem i spotykają się z krytyką. Czy słusznie?

CSR, a więc społeczna odpowiedzialność biznesu to idea, którą wielu uważa za kluczowy element biznesu. Jest ona ważna szczególnie teraz, gdy pandemia koronawirusa wywróciła do góry nogami sytuację w światowej gospodarce. Jak bardzo pomagają polskie firmy? Wnioski dla niektórych nie są jednoznaczne...
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy przekazują miliony na walkę z koronawirusem i spotykają się z krytyką. Czy słusznie?

  • Sprawdziliśmy ile wybrane polskie firmy wydają na pomoc w walce z koronawirusem.
  • Paweł Gniazdowski, country manager Lee Hecht Harrison Poland, zauważa, że firmy wspierają walkę z koronawirusem w takim stopniu, w jakim pozwala im sytuacja. Jedni mogą dać więcej, inni - mniej i jest to zrozumiałe.
  • Cel pomocy ze strony firm zapewne jest szlachetny, kiedy jednak krytykujemy jej zakres czy organizację warto pamiętać, że podstawowym obowiązkiem biznesu pozostaje przetrwanie i ochrona miejsc pracy.
  • Firmy, które mają lub spodziewają się dużych trudności, nie będą przekazywać dużych pieniędzy na walkę z agresją koronawirusa.

Wiele firm, w tym wielkich, zdecydowało na wsparcie walki z pandemią COVID-19. Pomoc biznesu liczona jest dziś w setkach milionów. Jak jednak przekazane kwoty wypadają na tle przychodów i zysków - zwłaszcza tych dziś już historycznych? Czy dziś to jest zresztą właściwy miernik? Nie rozstrzygając wątpliwości, pokusiliśmy się o analizę.  

Pomoc w nowej dla firm sytuacji

Eksperci podkreślają, że sytuację mamy wyjątkową. Każdy pomaga, jak może i każda pomoc jest cenna.

- Użyłbym tu starego powiedzenia: darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Nie znam obecnie szpitala, który nie ucieszyłby się z paczki maseczek i rękawiczek. Wiele osób daje tyle, ile może. Wiele firm - również. A nie bez racji są też pojawiające się głosy mówiące o tym, że potrzebna pomoc powinno zapewnić państwo – komentuje dla PulsHR.pl dr Krystian Dudek, właściciel agencji PR i szkoleniowej Instytut Publico, ekspert ds. strategii komunikacji i komunikacji kryzysowej.

Jak zauważa, naturalnym oczekiwaniem jest, aby ci więksi dali proporcjonalnie więcej. Zdaniem eksperta, firmy przy decyzjach o wsparciu biorą pod uwagę, że opinia publiczna - mając świadomość potencjału przedsiębiorstwa - ocenia wartość przekazanej przez nie pomocy.

- Inna sprawa, że z każdym dniem coraz trudniej się wyróżnić, dając cokolwiek, bo daje coraz więcej podmiotów, dają też coraz więcej bo na powstrzymaniu koronawirusa zyska każdy. Najbardziej promocyjnie zyskali ci, którzy zrobili to jako pierwsi. Ale to podstawowa zasada w PR - bądź pierwszy - wtedy możesz liczyć na bonusy – dodaje Dudek.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.