PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy dbają o CSR. Ale nie są w tym bezinteresowne

Okres świąteczno-noworoczny to czas, w którym biznes chętnie angażuje się w działania CSR, zwłaszcza o charakterze charytatywnym. Często są to aktywności podejmowane ad hoc – również przez firmy, które nie mają strategii CSR.

  • Autor: jk
  • 21 gru 2021 10:08
Firmy dbają o CSR. Ale nie są w tym bezinteresowne
W 2020 roku tylko 41 proc. firm posiadało długofalową strategię CSR (fot. Shutterstock)
REKLAMA

Z badań „CSR w praktyce” prowadzonych przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą wynika, że znakomita większość, bo aż 83 proc. firm angażuje się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu z powodów wizerunkowych. Przy czym tylko 48 proc. ankietowanych robi to z potrzeby prowadzenia firmy w sposób zrównoważony z myślą o środowisku i społeczeństwie.

Podobny odsetek (47 proc.) uważa, że działania CSR pomagają im pozyskać klientów i ich zaufanie, zaś 37 proc. – że aktywność na tym polu wspiera zyskanie zaufania i zaangażowanie pracowników.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według tych samych badań w 2020 roku tylko 41 proc. firm posiadało długofalową strategię CSR. Pozytywnym zjawiskiem jest to, że odsetek firm realizujących przemyślane strategie, rozpisane w dłuższym horyzoncie czasowym rośnie – rok wcześniej było ich bowiem zaledwie 36 proc.

- Z biznesowego punktu widzenia niepokoić może, że 41 proc. firm ankietowanych przez FPIZ nie potrafi powiedzieć, jakie korzyści przynoszą im działania CSR, a zaledwie 4 proc. mierzy wyniki finansowe związane z tymi działaniami. Może to niestety oznaczać, że realizują je tylko dlatego, że „tak wypada” albo że robi to konkurencja. Liczący na korzyści wizerunkowe biorą może jeszcze pod uwagę fakt, że generacja wchodząca na rynek pracy - który pozostaje „rynkiem pracownika” - chętniej aplikuje do firm, które mogą wykazać się ciekawymi inicjatywami CSR i działaniem w oparciu o jasno zdefiniowane wartości - zauważa Konrad Klepacki, ekspert Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów i trener na studiach podyplomowych „Polityka CSR w firmie” w GFKM.

Powodem takiego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu może być deklarowany przez ponad połowę firm (51 proc.) brak wystarczającej wiedzy na temat CSR.

- Wiedza jest na wyciągnięcie ręki. Na rynku jest coraz więcej szkoleń dotyczących CSR. Pojawiają się też bardziej kompleksowo podchodzące do tematu studia podyplomowe, podczas których można nauczyć się nie tylko tego, jak opracować i wdrożyć strategię CSR w firmie, ale również jak mierzyć efekty działań i jak je raportować. Już niedługo, m.in. ze względu na regulacje unijne, będzie to niezwykle wartościowa umiejętność - podsumowuje ekspert GFKM.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy dbają o CSR. Ale nie są w tym bezinteresowne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.