PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy chcą pomagać, Polacy tego oczekują. Przeszkadza jednak biurokracja

Jak wynika z badania „Zaangażowanie charytatywne przedsiębiorców” przeprowadzonego w ramach inicjatywy Urodzeni Przedsiębiorcy, 76 proc. Polaków chciałoby, aby przedsiębiorcy, z których usług i produktów korzystają, angażowali się w akcje wspierające lokalne potrzeby.

  • km
  • 27 gru 2021 14:20
Firmy chcą pomagać, Polacy tego oczekują. Przeszkadza jednak biurokracja
Efektywną realizację celów odpowiedzialnego biznesu uniemożliwiają bariery regulacyjne i biurokratyczne (fot. Shutterstock)
REKLAMA

Z badania wynika, że najistotniejsze obszary odpowiedzialnego biznesu to według przedsiębiorców ochrona środowiska (33 proc. wskazań przedsiębiorców), pomoc osobom starszym (25 proc), wspieranie edukacji młodych (21 proc.), wsparcie finansowe projektów związanych z dziećmi (20 proc.) i pomoc zwierzętom (10 proc.)

Nieco inaczej kształtują się opinie społeczne. 45 proc. Polaków uważa, że przedsiębiorca, z którego usług korzystają, powinien angażować się w pomoc dzieciom, 39 proc. wskazuje na pomoc chorym, a 38 proc. na pomoc osobom starszym, ubogim, potrzebującym. Ponadto, 37 proc. Polaków chciałoby, aby przedsiębiorcy wspierali działania ekologiczne i pomagali zwierzętom (35 proc. wskazań).

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Dla konsumentów ważne jest, aby firmy aktywnie działały w obszarach, w których widzą niedostatki. Klient wybiera dany produkt lub usługę od konkretnej firmy z wielu powodów - jednym z nich jest chęć wsparcia marki. Tego samego oczekuje w zamian. Jeśli na co dzień widzi, że społeczność potrzebuje pomocy, to oczekuje działania. Większość z nas angażuje się w pomoc potrzebującym, ponieważ chce pozytywnie wpłynąć na życie i sytuację innych - wyjaśnia psycholog Dariusz Doliński.

Chęć pomocy jest, ale…

Chęć pomocy to jedna strona, z drugiej są bariery, które często mogą uniemożliwiać prospołeczne inicjatywy. Jak wynika z raportu na temat barier w prowadzeniu społecznie odpowiedzialnego biznesu efektywną realizację celów odpowiedzialnego biznesu uniemożliwiają bariery regulacyjne i biurokratyczne, a także brak wyspecjalizowanej kadry oraz ekspertów z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu.

Inną kwestią jest opodatkowanie VAT usług pro bono świadczonych przez przedsiębiorstwa na rzecz organizacji społecznych. Jako że nie jest to kwestia uregulowana w przepisach, to angażowanie pracowników do działalności społecznej budzi niepewność przedsiębiorców. Brakuje wielu regulacji, które określałyby zasady podejmowania wolontariatu pracowniczego, możliwość odliczania kosztów organizacyjnych wolontariatu, jak również zakres odpowiedzialności pracodawcy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy chcą pomagać, Polacy tego oczekują. Przeszkadza jednak biurokracja

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.