Ponad 90 proc. ankietowanych firm angażuje się w walkę z pandemią, co trzecia wspiera służbę zdrowia - wynika z badania „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej”. Coraz większe zainteresowanie firm budzi środowisko i oddziaływanie na klimat.
- Autor: PAP/AT
- •18 gru 2020 13:26

- 57 proc. ankietowanych firm przekazało na walkę z pandemią pieniądze, 59 proc. środki materialne i usługi, a 67 proc. czas i umiejętności pracowników.
- 85 proc. wspierało swoich pracowników, oferując dodatkowe środki ochrony, czy umożliwiając pracę z domu, a 65 proc. pomagało klientom poprzez wprowadzanie nowych procedur bezpieczeństwa, czy produktów i usług dopasowanych do aktualnych wymagań.
- 13 proc. firm zaczęło angażować się w działania charytatywne lub z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), mimo iż wcześniej nie prowadziły żadnych projektów w tym obszarze.
Z badania CCFIP wynika, że 57 proc. ankietowanych firm przekazało na walkę z pandemią pieniądze, 59 proc. środki materialne i usługi, a 67 proc. czas i umiejętności pracowników. 85 proc. wspierało swoich pracowników, oferując dodatkowe środki ochrony, czy umożliwiając pracę z domu, a 65 proc. pomagało klientom poprzez wprowadzanie nowych procedur bezpieczeństwa, czy produktów i usług dopasowanych do aktualnych wymagań.
13 proc. firm zaczęło angażować się w działania charytatywne lub z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), mimo iż wcześniej nie prowadziły żadnych projektów w tym obszarze.
Jak podkreśla CCFiP, tematem, który budzi coraz większe zainteresowanie jest środowisko i oddziaływanie na klimat. 78 proc. ankietowanych firm planuje wdrożyć w najbliższym czasie działania na rzecz społeczności i ekologii, a 60 proc. na rzecz ochrony klimatu.
Czytaj też: Pod presją pandemii. Firmy i zdrowie psychiczne pracowników
"Zaangażowanie społeczne, choć nadal popularne wśród badanych firm, traci na znaczeniu, podczas gdy odpowiedzialność klimatyczna zyskuje. To znak, że biznes coraz bardziej zdaje sobie sprawę ze swojej roli w zakresie przeciwdziałania zmianom klimatycznym i ochrony zasobów naturalnych" - oceniła Dyrektor CSR, Analiz i Wydarzeń w Orange Polska Anna Kowalik-Mizgalska.

KOMENTARZE (1)