PARTNER PORTALU partner portalu

Firmy alkoholowe i działania CSR. Czy to sobie nie przeczy?

Firmy alkoholowe dużą wagę przykładają do działań edukacyjnych. Realizują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu podejmują dobrowolne działania, które zapobiegają i pomagają rozwiązywać problemy związane z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy alkoholowe i działania CSR. Czy to sobie nie przeczy?

  • Branża alkoholowa, to tzw. „branża sensytywna”, która może bardziej wpływać na kształtowanie ludzkich postaw przez swoje produkty, niż inne gałęzie gospodarki.
  • Producenci alkoholu mają świadomość zarówno zalet jak i wad stosowania swoich produktów, a co za tym idzie poczucie dużej odpowiedzialności.
  • Stąd szczególne podejście i patrzenie na swój biznes właśnie przez pryzmat odbiorców – tego, jak alkohol wpływa na konsumentów, czy są oni odpowiednio wyedukowani i sięgają po alkohol świadomie.

Najbardziej niepokojącymi czynnikami zwiększającymi ryzyko jest niewiedza i wiele mitów krążących wokół alkoholu. Jednym z nich jest np. brak świadomości, że bez względu na rodzaj spożywanego napoju z procentami, do organizmu wprowadzany jest czysty alkohol.

To właśnie powoduje, że w świadomości opinii publicznej pokutują stwierdzenia „piwo to nie alkohol”, a „jedna lampka wina nie zaszkodzi”. W rezultacie często bagatelizowane są skutki spożywania lekkich napojów alkoholowych. Jak pokazało ostatnie badanie ”Opinie Polaków o alkoholu" IBRIS, im słabszy jest napój alkoholowy, tym mniej postrzega się go jednoznacznie jako alkohol.

Dlatego firmy produkujące alkohol zdecydowały się działać. Brown-Forman - amerykańska firma zajmująca się produkcją i dystrybucją wyrobów spirytusowych i win, od początku swojej działalności w Polsce promuje i aktywnie angażuje się w realizację polityki odpowiedzialnego spożywania alkoholu, prowadząc szereg działań edukacyjnych upowszechniających rozsądną konsumpcję wyrobów alkoholowych.

- Mamy pełną świadomość, że bycie częścią tej branży oznacza bezwzględny obowiązek szerzenia edukacji w zakresie odpowiedzialnego korzystania z naszych produktów. Staramy się kreować kulturę umiarkowanego spożycia, zmieniać upodobania Polaków oraz ich sposób picia alkoholu - mówi Katarzyna Obuchowicz, w Brown-Forman odpowiedzialna za corporate affairs & communications.

Także Kompania Piwowarska włączyła się w kampanię społeczną wspierającą walkę z FAS. FASOFF ma za cel uświadamianie wszystkim ludziom nieodwracalnych skutków, jakie niesie za sobą spożywanie alkoholu przez kobietę w ciąży. Jej autorzy przestrzegają, że „symboliczna kropla” może mieć wpływ na zdrowie dziecka i może być przyczyną FAS.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.