PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy alkoholowe i działania CSR. Czy to sobie nie przeczy?

Firmy alkoholowe dużą wagę przykładają do działań edukacyjnych. Realizują zasady społecznej odpowiedzialności biznesu podejmują dobrowolne działania, które zapobiegają i pomagają rozwiązywać problemy związane z nieodpowiedzialną konsumpcją alkoholu.

Firmy alkoholowe i działania CSR. Czy to sobie nie przeczy?
Branża alkoholowa, to tzw. „branża sensytywna”, która może bardziej wpływać na kształtowanie ludzkich postaw przez swoje produkty, niż inne gałęzie gospodarki. (fot. Shutterstock.com)
REKLAMA
  • Branża alkoholowa, to tzw. „branża sensytywna”, która może bardziej wpływać na kształtowanie ludzkich postaw przez swoje produkty, niż inne gałęzie gospodarki.
  • Producenci alkoholu mają świadomość zarówno zalet jak i wad stosowania swoich produktów, a co za tym idzie poczucie dużej odpowiedzialności.
  • Stąd szczególne podejście i patrzenie na swój biznes właśnie przez pryzmat odbiorców – tego, jak alkohol wpływa na konsumentów, czy są oni odpowiednio wyedukowani i sięgają po alkohol świadomie.

Najbardziej niepokojącymi czynnikami zwiększającymi ryzyko jest niewiedza i wiele mitów krążących wokół alkoholu. Jednym z nich jest np. brak świadomości, że bez względu na rodzaj spożywanego napoju z procentami, do organizmu wprowadzany jest czysty alkohol.

To właśnie powoduje, że w świadomości opinii publicznej pokutują stwierdzenia „piwo to nie alkohol”, a „jedna lampka wina nie zaszkodzi”. W rezultacie często bagatelizowane są skutki spożywania lekkich napojów alkoholowych. Jak pokazało ostatnie badanie ”Opinie Polaków o alkoholu" IBRIS, im słabszy jest napój alkoholowy, tym mniej postrzega się go jednoznacznie jako alkohol.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Dlatego firmy produkujące alkohol zdecydowały się działać. Brown-Forman - amerykańska firma zajmująca się produkcją i dystrybucją wyrobów spirytusowych i win, od początku swojej działalności w Polsce promuje i aktywnie angażuje się w realizację polityki odpowiedzialnego spożywania alkoholu, prowadząc szereg działań edukacyjnych upowszechniających rozsądną konsumpcję wyrobów alkoholowych.

- Mamy pełną świadomość, że bycie częścią tej branży oznacza bezwzględny obowiązek szerzenia edukacji w zakresie odpowiedzialnego korzystania z naszych produktów. Staramy się kreować kulturę umiarkowanego spożycia, zmieniać upodobania Polaków oraz ich sposób picia alkoholu - mówi Katarzyna Obuchowicz, w Brown-Forman odpowiedzialna za corporate affairs & communications.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy alkoholowe i działania CSR. Czy to sobie nie przeczy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA