PARTNER PORTALU partner portalu

Empatia w biznesie to już nie science-fiction. Rewolucja się rozpoczęła

Biznes to relacje, a nie ma relacji bez emocji. Dlatego empatia to jedyny możliwy sposób działania, żeby przetrwać i być skutecznym w obecnych czasach. Co więcej, nie brakuje dowodów na to, że takie podejście w biznesie przekłada się na sukces firmy. Tak więc przed empatią nie ma ucieczki, ta rewolucja już się rozpoczęła.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Empatia w biznesie to już nie science-fiction. Rewolucja się rozpoczęła

  • Jak empatia może pomóc firmie zarabiać i jak wdrożyć etyczne standardy w normy funkcjonowania w biznesie, zastanawiali się uczestnicy sesji "Empatia w biznesie", która odbyła się w ramach 11. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. 
  • Empatia kojarzy się z wolontariatem w schronisku a nie z biznesem. Należałoby podnieść jej rangę, odczarować znaczenie, nie kojarzyć ze współczuciem, lecz z mądrą komunikacją.
  • Rodzina, edukacja, środowisko i obszar kultury pracy – to cztery główne siły rozwijające empatie. Mamy życie w różnych rolach i powinniśmy je zintegrować.
    Uczestnicy sesji Uczestnicy sesji

Empatia = dobra komunikacja

– Biznes to relacje, a nie ma relacji bez emocji – zaznaczyła istotę zagadnienia empatii na samym początku Zofia Dzik, prezes Fundacji Humanites, koordynującej akcję "Dwie godziny dla rodziny" w Polsce.  - Przez 30 lat transformacji rozwijaliśmy się tunelowo, nie skupiając się na emocjach –dodała.

Zofia Dzik, prezes, Fundacja Humanites Zofia Dzik, prezes, Fundacja Humanites

Prezeska zwróciła też uwagę na poczucie własnej wartości, bo droga do bycia empatycznym zaczyna się w nas samych. - Jak nie widzimy człowieka w sobie, nie zobaczymy go też w innych - przekonywała, dodając, że warto rozszerzyć jednak pojęcie empatii na inteligencję emocjonalną, a edukacja w tej kwestii powinna się odbywać wszędzie, nie tylko w szkole.

Paulina Gasińska - pełnomocnik zarządu ds. kultury myślenia klientem, rzeczniczka etyki w mBanku zgodziła się z olbrzymim znaczeniem empatii w biznesie. – Empatia to jedyny możliwy sposób działania, żeby przetrwać i być skutecznym w obecnych czasach – mówiła.

Paulina Gasińska, pełnomocnik zarządu ds. kultury myślenia klientem, rzeczniczka etyki, mBank. Paulina Gasińska, pełnomocnik zarządu ds. kultury myślenia klientem, rzeczniczka etyki, mBank.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.