Wsparcie finansowe lokalnych inicjatyw, walka z marnowaniem żywności i działania proekologiczne - sieci handlowe chcą być postrzegane jako firmy odpowiedzialne społecznie.
- DlaHandlu.pl
- •17 sie 2018 17:57

- Rzeczywiście, działania CSR wśród sieci detalicznych wydają się obecnie bardziej koniecznością niż wyróżnikiem. Odpowiedzialność społeczna to aspekt ważny przede wszystkim dla młodego pokolenia. Z badań Nielsen wynika, że aż 51 proc. millenialsów, czyli osób w wieku 20-30 lat, poszukuje informacji o działaniach prospołecznych i prośrodowiskowych na opakowaniach kupowanych produktów. Dla porównania, wśród osób w wieku ok. 50-60 lat odsetek ten jest kilkukrotnie niższy i wynosi 12 proc. - mówi Marta Nowak.
Zdaniem ekspertki, świadczy to o aktywnym zainteresowaniu tym, jak możemy wesprzeć lokalną społeczność nabywając konkretne produkty lub kupując w określonych sieciach. - Te poszukiwania będą zyskiwać na znaczeniu. Szacuje się, że w 2020 roku millenialsi będą stanowić 35 proc. światowej siły roboczej i właśnie oni będą zarabiać i wydawać znaczące kwoty na zakupy spożywcze - przewiduje przedstawicielka Nielsena.
Więcej przeczytasz tutaj.


KOMENTARZE (0)