„Działalność charytatywna i akcje promocyjne to nie zrównoważony rozwój“

Zrównoważony rozwój musi wchodzić w biznes. To nie tylko akcje promocyjne czy działania charytatywne. Istotne jest to, jak firma tworzy dany product – mówi Łukasz Bochenek, Co-Director Executive Master Advocacy in International Affairs, Graduate Institute of International and Development Studies / Managing Director Leidar SA Switzerland.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

„Działalność charytatywna i akcje promocyjne to nie zrównoważony rozwój“

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

15 maj 2018 16:14


Wiele firm nadużywa określenia „zróżnicowany rozwój“ mówiąc o modelu biznesowym swojej firmy. Jak wskazuje Łukasz Bochenek, Co-Director Executive Master Advocacy in International Affairs, Graduate Institute of International and Development Studies / Managing Director Leidar SA Switzerland, fakt, że firma używa mniej papieru w biurze czy używa szklanek ze szkła, a nie z plastiku, nie oznacza, że jest spółką ze zrównoważonym modelem biznesowym.

- Zrównoważony rozwój musi wchodzić w biznes. To nie tylko akcje promocyjne czy działania charytatywne. Istotne jest to, jak firma tworzy dany product – komentuje Bochenek.

Ekspert zaznacza jednak, że świadomość przedsiębiorców zmienia się. – Są międzynarodowe firmy, które pokazują, jak poprzez zmianę modelu biznesowego można zarabiać pieniądze, np. poprzez edukację klientów – mówi Bochenek.

- Co ciekawe, sposób myślenia biznesu bardzo szybko zmienia się w Europie, a dużo wolniej w USA. Zmiany widoczne są także w Chinach czy Indiach – dodaje.

Artykuł powstał podczas debaty "Zrównoważone modele biznesowe", która odbyła się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.