Dobra atmosfera w pracy, czasami ważniejsza niż pieniądze

Na dobrą atmosferę w pracy składają się zarówno relacje wśród pracowników, jak i te pomiędzy nimi a kierownictwem. Ważne są tutaj takie elementy jak współpraca, lojalność czy brak niezdrowej rywalizacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dobra atmosfera w pracy, czasami ważniejsza niż pieniądze

PODZIEL SIĘ


Autor: pt

13 lis 2017 16:47


• Coraz więcej firm dostrzega, że ich sukces zależy nie tylko od wdrażanych innowacji w zakresie produktów, procesów i modelu biznesowego.

• Istotne jest także budowanie dobrej atmosfery i przyjaznego środowiska pracy, co przekłada się z kolei na większe zaangażowanie pracujących w danym przedsiębiorstwie ludzi.

• Otwarte relacje, współpraca i dobra komunikacja to bowiem czynniki, które motywują kadrę i mają pozytywny wpływ na jakość wykonywanych zadań.

 

Na dobrą atmosferę w pracy składają się zarówno relacje wśród pracowników, jak i te pomiędzy nimi a kierownictwem. Ważne są tutaj takie elementy jak współpraca, lojalność czy brak niezdrowej rywalizacji.

- Przyjazne nastawienie, praca zespołowa i wspólne wartości, to czynniki które pozwalają budować dobre i angażujące środowisko pracy dające każdemu pracownikowi motywację, poczucie współtworzenia firmy oraz kierunku w jakim się ona rozwija. Dzięki temu, czas spędzany w pracy będzie dla każdej osoby nie tylko bardziej efektywny, ale i przyjemniejszy - mówi Aleksandra Grajczyk, Recruitment Team Leader w BNP Paribas Securities Services.

Dobra atmosfera w oczach pracowników

Według wyników badania przeprowadzonego przez Employer Branding Institute pracodawca, który nie zadbał o budowanie dobrej atmosfery w firmie, powinien w związku z tym zwiększyć wynagrodzenie swoich pracowników o około 40%.

Ponadto, jak wskazuje raport „I love my job” (Grafton 2014), dla kobiet ważniejsza od wynagrodzenia jest przyjazna atmosfera w pracy.

Z sondażu TNS Polska wynika z kolei, że aż 53% pracowników przedłoży ten miękki aspekt nad własną pozycję zawodową, a 65% Polaków uważa, że zła atmosfera w firmie może stać się przyczyną rezygnacji z posady, nawet jeśli nie mamy innej oferty zatrudnia (badanie przeprowadzone przez portal szybkopraca.pl).

Zasady budowania dobrej atmosfery

Budując przyjazne, otwarte i motywujące środowisko do pracy należy pamiętać o kilku elementach:

* Sympatia i życzliwość: osoby, które traktują innych z sympatią oraz uśmiechem, łatwo zjednują i przekonują do siebie ludzi. Relacje powinny opierać się na wzajemnym szacunku i koleżeńskości.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.