- Deloitte po raz kolejny włączyło się w pomoc dzieciom z najbardziej potrzebujących rodzin.
- Wcześniej eksperci firmy przeprowadzili około 200 warsztatów dla ponad 4000 dzieci, m.in. o tym, skąd się biorą pieniądze, czym jest budżet i dlaczego trzeba płacić podatki.
- Każde dziecko, niezależnie od tego, z jak zamożnej rodziny pochodzi, ma prawo do poszukiwania pasji, rozwijania talentów, zdobywania wiedzy i nowych umiejętności - mówi Marek Metrycki, partner zarządzający Deloitte w Polsce.
Deloitte wraz z Fundacją Uniwersytet Dzieci poprzez zabawę chcą pokazać dzieciom, jak można szybciej i skuteczniej się uczyć, a nauka zmienić w przyjemność. Firma wspiera edukację, w szczególności w obszarze ekonomii i finansów, ale rozszerzanie zakresu tematycznego o wszelkie pozaekonomiczne zagadnienia postrzega jako dużą korzyść. W tym roku przekazała darowiznę dla Fundacji Uniwersytet Dzieci, dzięki której dwadzieścioro uczniów będzie mogło uczestniczyć w zajęciach na Uniwersytecie Dzieci w roku akademickim 2019/2020. Zajęcia będą prowadzone na pięciu różnych kierunkach, przez naukowców, specjalistów z różnych dziedzin, artystów i przedsiębiorców dla uczniów w grupach wiekowych od 6 do 16 lat.
- Nie ma lepszej formy zdobywania wiedzy niż czerpanie jej od praktyków. Młody człowiek musi zobaczyć, poczuć, uwierzyć w to, że czymś warto się zainteresować. Na Uniwersytecie Dzieci wykładowcami są właśnie tacy nauczyciele, którzy z pasją i błyskiem w oku mówią o tym, czym sami żyją na co dzień. Wiem też, że jest to dla nich duże wyzwanie, ale też, jak sami przyznają, doskonała zabawa - mówi Anna Grąbczewska, prezes Fundacji Uniwersytet Dzieci.
Z kolei Marek Metrycki, partner zarządzający Deloitte w Polsce, podkreśla, że każde dziecko, niezależnie od tego z jak zamożnej rodziny pochodzi, ma prawo do poszukiwania pasji, rozwijania talentów, zdobywania wiedzy i nowych umiejętności.
- Rolą dorosłych jest pomóc im, aby jak najlepiej mogły zrozumieć otaczający je świat i wejść w dorosłość pewnym krokiem. Rozumiemy potrzebę uświadamiania wszystkim dzieciom oraz ich rodzicom korzyści płynących z edukacji pozaszkolnej. Cieszymy się, że prowadzone dotychczas przez naszych ekspertów zajęcia spotkały się z tak dużym zainteresowaniem dzieci - mówi Metrycki.
Deloitte rozpoczął współpracę z Fundacją w 2017 roku. Od tej pory eksperci firmy i przedstawiciele zaprzyjaźnionych organizacji przeprowadzili w sumie ponad 200 interaktywnych warsztatów dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, w obszarach takich jak podatki i doradztwo prawne, audyt, konsulting czy zarządzanie ryzykiem. Podczas zajęć prowadzonych w biurach firmy dzieci dowiedziały się w jaki sposób ludzie płacili, zanim powstały pieniądze, jak wyglądały one dawniej, co to jest handel barterowy, a także jakie formy płatności mamy do dyspozycji dzisiaj. Eksperci odpowiadali również na pytania, skąd każda firma czerpie przychody, jakie ponosi koszty, na jakiej zasadzie działa budżet firmy, a także dlaczego, mimo że płacimy podatki, nie zawsze wystarcza pieniędzy z budżetu państwa. Dzieci oceniły jakość warsztatów i efektywność prowadzących na 94 proc. czyli „super”.
- To jest wspaniały wynik, a doceniamy go tym bardziej, że to ocena dzieci, a więc najszczerszych i najbardziej wymagających odbiorców - mówi Tadeusz Dulian, starszy menedżer w Deloitte Private. - Nasi eksperci skrupulatnie przygotowywali się do każdego takiego spotkania i wkładali w nie całe serce. Przyznają, że rozmowa z kilkulatkami o ekonomii dla wielu była sporym wyzwaniem, bo wytłumaczenie dziecku, czegoś co trudno jest pojąć dorosłym i wykształconym osobom, wcale nie jest łatwe. Tak więc Uniwersytet Dzieci okazuje się być niezłą szkołą także dla dorosłych - dodaje ekspert.
Zaangażowanie firmy w pracę Uniwersytetu Dzieci i wsparcie Fundacji wpisuje się w działający od 2017 roku globalny program WorldClass, który wspiera edukację najmłodszych i rozwój kwalifikacji zawodowych. Wszystko to dzieje się we współpracy ze szkołami, biznesem, administracją publiczną i organizacjami pozarządowymi po to, by jak najlepiej przygotować lokalne społeczności do korzystania ze zdobyczy gospodarczych. Do 2030 roku zasięgiem programu ma być objętych 50 mln ludzi na świecie.
Nie tylko Deloitte wspiera młodych ludzi. Także Tauron prowadzi program edukacyjny skierowany zarówno do dzieci jak i nauczycieli. Dzięki programowi "Bezpieczniki Taurona" nauczyciele dowiadują się jak przekazać dzieciom i młodzieży wiedzę o bezpiecznym korzystaniu z energii elektrycznej.
W sumie w ciągu dwóch lat ponad 1000 nauczycieli skorzystało z materiałów dydaktycznych zamieszczonych na portalu edukacyjnym "Bezpieczniki Taurona". Pobrane scenariusze lekcji, filmy instruktażowe, quizy oraz konkursy, pomogły przeprowadzić lekcje przybliżające uczniom zagadnienia związane z elektrycznością.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (0)