PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

CSR zmienia biznes? Większość polskich menedżerów twierdzi, że tak

- Zdecydowana większość osób, które zawodowo zajmują się koncepcją CSR uznaje, że idea ta zmieniła sposób prowadzenia biznesu - twierdzi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

  • Autor:jm
  • 25 sie 2015 13:02
REKLAMA

80 proc. menedżerów i menedżerek CSR dostrzega wpływ CSR w Polsce na sposób funkcjonowania biznesu – to pierwsze wyniki najnowszego badania „Menedżerowie CSR”, realizowanego w okresie maj-lipiec, przygotowanego przez Forum Odpowiedzianego Biznesu, we współpracy z Instytutem PBS oraz Deloitte.

Pytanie o to, czy CSR w Polsce wpłynął na sposób funkcjonowania biznesu zadano osobom, które zawodowo zajmują się włączaniem zasad CSR do strategii biznesowych przedsiębiorstw. 15,8 proc. badanych uznało, że zdecydowanie tak, a aż 65,4 proc. sądzi, że raczej wpłynął.


Odziaływania CSR-u na działalność biznesową zdecydowanie nie dostrzega zaledwie 0,8 proc. respondentów, a 15,8 proc. raczej nie widzi tu interakcji. Tylko 2 proc. badanych nie potrafi określić, czy CSR wpłynął na funkcjonowanie biznesu.

- Osoby, które pytaliśmy o zdanie dobrze rozumieją zagadnienie CSR, są świadome także rozmaitych ograniczeń i słabości towarzyszących jego wdrażaniu. Można zatem przypuszczać, że firmy dokonały znaczącego postępu, a ich deklaracje o odpowiedzialnym prowadzeniu biznesu są zgodne z codzienną praktyką. Coraz częściej jest więc to widoczne dla ich interesariuszy - akcjonariuszy, społeczności lokalnych, pracowników, a w tym, w szczególności, menedżerów i menedżerek CSR – komentuje Marzena Strzelczak.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CSR zmienia biznes? Większość polskich menedżerów twierdzi, że tak

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.