PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

CSR to PR i marketing. Tańszy, bardziej efektywny i modny

– W większości dużych firm praktyki CSR są traktowane jako narzędzie komunikacyjne, które jest tańsze, bardziej efektywne i modne – mówi Krzysztof Gorzkowski, PR & marketing manager w Kapsch Telematic Service.

CSR  to PR i marketing. Tańszy, bardziej efektywny i modny
(Fot. PTWP)
REKLAMA

Forum Odpowiedzialnego Biznesu odnotowało w 2015 r. rekordową liczbę dobrych praktyk CSR – 811 (452 nowych przykładów działań i 359 – długoletnich). Czy jednak przyświca temu szczytny cel?

Jak twierdzi Krzysztof Gorzkowski, PR & marketing manager w Kapsch Telematic Service, w większości dużych firm praktyki CSR są traktowane jako narzędzie komunikacyjne, które jest tańsze, bardziej efektywne i modne.

– Czymś innym jest mówienie o tym, że jesteśmy odpowiedzialni społecznie i chwalenie się tym, a czymś innym jest bycie odpowiedzialnym społecznie – komentuje Gorzkowski.

– W Polsce żyjemy trochę w schizofrenii. Z jednej strony zarządy mają generować wyłącznie zysk. Z drugiej strony udajemy, że stosujemy fantastyczne narzędzia, które pomagają innym oraz utożsamiają pracowników z firmą – ocenia.

Jaki wpływ mają strategie CSR na rynek pracy? Czy firmy, które nie są odpowiedzialne społecznie, mają szanse przyciągnąć najlepszych? Dowiecie się z naszej rozmowy.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: CSR to PR i marketing. Tańszy, bardziej efektywny i modny

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Maciej W. Iwankiewicz 2016-06-10 07:12:07

    Szanowna Pani Justyno, Cieszę się, że poprzez wywiad z Panem Krzysztofem Gorzkowskim, wreszcie zaczyna się prostować znaczenie CSR w firmach, które to pojęcie od wielu lat było wypaczane i sprowadzane do pojęcia narzędzia wizerunkowego firmy. Tym bardziej, że to jednak zupełnie co innego niż narzędzie marketingowe! Już w 2012 roku pisałem o tym w swoim felietonie "CSR - wewnątrz idei polepszania świata" (strona macivan.eu), wyjaśniając, gdzie leży błąd w traktowaniu CSR jako narzędzia, a nie filozofii zaszytej w strategię firmy. Problem ten widać niestety w lawinowo rosnącej ilości akcji CSR-owych organizowanych przez korporacje i większe firmy, nie mających często najmniejszego związku z ich działalnością. Wystarczy przejrzeć różne raporty dotyczące CSR w Polsce i wnioski same się nasuwają. I nie będzie lepiej, dopóki do mentalności menedżerów nie dotrze, że CSR jest nie narzędziem, czy nawet swoistą "nakładką" na strategię firmy, ale fundamentem strategicznym, na którym buduje się modele biznesowe i opiera wszelkie działania, niosące pożytek społeczny i środowiskowy (oczywiście w pewnym uproszczeniu). Pozdrawiam, MI

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.