PARTNER PORTALU partner portalu

CSR to już nie moda. Bez niego firmy nie znajdą pracowników

W Polsce o CSR zaczęło się mówić kilkanaście lat temu, kiedy najlepsze praktyki w tym zakresie przynosiły do kraju firmy międzynarodowe. Co się zmieniło i jak teraz wygląda biznes odpowiedzialny społecznie?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

CSR to już nie moda. Bez niego firmy nie znajdą pracowników

  • Firmy coraz rzadziej utożsamiają CSR z filantropią i dobroczynnością - zauważalny jest zwrot ku traktowaniu społecznej odpowiedzialności kompleksowo i włączaniu jej w strategię biznesową.
  • Zmieniło się również podejście kadr zarządzających - kiedyś CSR traktowany był bardziej jako moda, która przyszła z Zachodu, niż jako działanie przynoszące realne korzyści biznesowe.
  • Każda firma, która prowadzi swoją działalność w oparciu o społeczną odpowiedzialność, może liczyć na wymierne korzyści.

Rośnie liczba przedsiębiorstw, które realizują inicjatywy z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju. Potwierdza to raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki 2018", zgodnie z którym odnotowano trzydziestoprocentowy wzrost, zarówno jeśli chodzi o liczbę firm, jak i liczbę zgłoszonych działań. W raporcie znalazło się aż 1549 praktyk (826 nowych i 723 długoletnie) zgłoszonych przez 229 firm.

Warto podkreślić, że społeczna odpowiedzialność przestaje być domeną wyłącznie dużych przedsiębiorstw. Wzrasta liczba małych i średnich firm, które realizują prospołeczne i prośrodowiskowe inicjatywy. W ostatniej edycji raportu praktyki zgłosiło 60 małych i średnich przedsiębiorstw - o 10 więcej niż w roku ubiegłym.

CSR kiedyś i dziś

W Polsce o CSR zaczęło się mówić kilkanaście lat temu, kiedy to najlepsze praktyki w tym zakresie przynosiły do kraju firmy międzynarodowe. Wtedy zajmowały się tym zagadnieniem głównie działy komunikacji. Dzisiaj te same firmy raczej posługują się pojęciem sustainability, czyli mówią o strategii zrównoważonego rozwoju, bez której trudno myśleć długofalowo o rozwoju biznesu. Prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony nie jest dzisiaj wyborem, a koniecznością.

- Jeśli chodzi o świadomość, to w ostatnich latach wzrosła ona bardzo wśród firm (i nie mówimy już tylko o tych dużych, międzynarodowych, ale również tych małych i średnich), lecz też bardzo zmieniło się podejście konsumentów, klientów i potencjalnych pracowników. Konsumenci oczekują od firm konkretnych działań, np. w zakresie ograniczenia swojego wpływu na środowisko, a jednym z pierwszych pytań, jakie zadają młodzi ludzie na rozmowach kwalifikacyjnych jest to, co robi firma w obszarze społecznym czy środowiskowym. Jeśli nic, to jest duża szansa, że kandydat nie będzie zainteresowany pracą w takiej spółce - mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. public affairs i komunikacji Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

IMHO 2019-11-22 07:10:59

31200 zł kwoty wolnej od podatku w 2020 roku. Projekt KONFEDERACJI. Kwota wolna od podatku w wysokości dwunastokrotności pensji minimalnej.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.