PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

CSR w praktyce. Zdecydowana większość menadżerów widzi jego wpływ na biznes

CSR i zrównoważony rozwój zdaniem 87 proc. menadżerów firm wpłynęły na sposób funkcjonowania biznesu w Polsce - wynika z raportu „Menedżerowie CSR”.

  • Autor:KDS
  • 9 paź 2020 16:45
CSR w praktyce. Zdecydowana większość menadżerów widzi jego wpływ na biznes
80 proc. badanych oceniło, że w ciągu ostatnich 5 lat nastąpiła integracja wartości CSR z biznesową działalnością firmy (fot. shutterstock)
REKLAMA
  • Forum Odpowiedzialnego Biznesu opublikowało raport „Menedżerowie CSR”.
  • To badanie, które sprawdza zmiany zachodzące w podejściu oraz sposobach realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju w Polsce.
  • 80 proc. badanych oceniło, że w ciągu ostatnich 5 lat nastąpiła integracja wartości CSR z biznesową działalnością firmy.

- Żyjemy w ciekawych czasach, gdzie wymagana jest elastyczność, wielozadaniowość, ale widoczny jest także wzrost znaczenia firmy jako nośnika wartości. W końcu, jak czytamy chociażby w analizach McKinsey Company czy Edelman Trust Barometer, to od CEO klienci i pracownicy wymagają największego zaangażowania w promowaniu uniwersalnych wartości: etyki, różnorodności, walki
ze zmianami klimatu. Mamy więc, z jednej strony, ogromną motywację do działania i mnogość argumentów, a z drugiej strony jeszcze większe oczekiwania i nowe pola działalności do zaadaptowania - mówi cytowana w raporcie Anna Miazga, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w firmie LPP.

Czy CSR wpłynął na firmy

Z raportu wynika, że zdecydowana większość badanych (87 proc.) uważa, że CSR i zrównoważony rozwój wpłynęły na sposób funkcjonowania biznesu w Polsce. 7 proc. badanych uważa, że CSR raczej nie wpłynął na biznes, a 6 proc. ankietowanych nie potrafiło udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Co ciekawe, wśród respondentów nie było osoby, której zdaniem CSR zdecydowanie nie wpłynął na funkcjonowanie biznesu w Polsce. W porównaniu z badaniem realizowanym w 2015 r. wzrósł odsetek osób odpowiadających twierdząco na to pytanie, gdyż wówczas było to 81 proc.. 

Grafika: raport „Menedżerowie CSR”
Grafika: raport „Menedżerowie CSR”

Zdaniem ankietowanych, najważniejszymi problemami społecznymi, których rozwiązywanie wspiera biznes, są: wykluczenie cyfrowe (53 proc.), braki w edukacji (53 proc.) oraz niezdrowy tryb życia (47 proc.). W tej edycji wyróżniono również kwestie środowiskowe, do rozwiązania których przyczynia się biznes. Według respondentów są to: nadmierna produkcja plastiku (63 proc.), nadmierne zużycie wody (56 proc.) oraz emisja gazów cieplarnianych (56 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: CSR w praktyce. Zdecydowana większość menadżerów widzi jego wpływ na biznes

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zosia 2020-10-27 11:32:28

    Pani z LPP dobrze mówi. CSR jest bardzo ważnym elementem wielkich biznesów. Dobrze, że i w polskich firmach jest dla niego miejsce.

  • Ginger 2020-10-16 16:32:22

    Firmy wymienione w artykule dają dobry przykład innym.

  • kate 2020-10-14 14:20:07

    Mało jednak firm polskich wyróżnia się jeśli chodzi o CSR, można wymienić LPP i może kilka innych, które mocno angażują się w tego typu inicjatywy.

  • Paulina 2020-10-13 13:00:20

    Bardzo dobrze, że CSR ma coraz większe znaczenie w firmach. Cieszy, że polskie firm też to rozumieją. W pełni zgadzam się z tym co powiedziała pani Anna.

  • abmm 2020-10-12 15:39:36

    LPP ładnie się rozwija pomimo kryzysu, inne firmy mogą się na nich wzorować.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.