PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

CSR nie tylko poprawia wizerunek firmy. Wpływa też na zaangażowanie pracowników

Niemal połowa menedżerów (48 proc.) oceniła, że w związku z pandemią koronawirusa rola CSR i zrównoważonego rozwoju w firmie wzrosła, z czego 17 proc. uznało, że zdecydowanie wzrosła.

  • Autor:jk
  • 17 lis 2020 18:07
CSR nie tylko poprawia wizerunek firmy. Wpływa też na zaangażowanie pracowników
Przynajmniej co piąty respondent był zdania, że dzięki CSR udaje się wdrożyć nowe innowacyjne rozwiązania (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Budowanie odpowiedzialnej firmy się opłaca.
  • Najczęściej wymieniane korzyści to podniesienie poziomu zaangażowania pracowników (56 proc.) oraz zwiększenie rozpoznawalności marki jako odpowiedzialnej i zrównoważonej (54 proc.).
  • Jako główną przeszkodę we wdrażaniu zasad CSR w polskich firmach uznany został przede wszystkim brak zrozumienia i wiedzy ze strony kadry zarządzającej firmami.

Badanie „Menedżerowie CSR” sprawdza zmiany zachodzące w podejściu oraz sposobach realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju w Polsce. Okazuje się, że wśród korzyści osiągniętych przez firmę w ciągu ostatnich 2 lat wymienionych przez ponad połowę respondentów są zarówno te wewnątrzfirmowe, jak i pozafirmowe – podniesienie poziomu zaangażowania pracowników (56 proc.) oraz zwiększenie rozpoznawalności marki jako odpowiedzialnej i zrównoważonej (54 proc.).

- Patrzenie przez pryzmat korzyści na wprowadzenie standardów CSR w strukturach organizacji ma uzasadnienie. Jak pokazują nasze badania, budowanie odpowiedzialnej firmy się opłaca. Zmiany widoczne są w perspektywie długofalowej i dotyczą kluczowych obszarów działania organizacji, minimalizowania ryzyk, wpływając pozytywnie między innymi na relacje z pracownikami, inwestorami, społecznościami lokalnymi – mówi Marzena Strzelczak, prezeska, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Korzystna odpowiedzialność społeczna

Na liście najczęściej wskazywanych korzyści z wdrażania koncepcji CSR i zrównoważonego rozwoju znalazło się podniesienie poziomu świadomości pracowników w zakresie etyki (41 proc.). Menedżerowie przyznali, że udaje się zwiększać znaczenie tematów dotyczących pożądanych postaw w miejscu pracy oraz wartości. Badani podkreślali jednak, że tematy zrównoważonego rozwoju często poruszane są w firmach z inicjatywy pracowników, a są coraz ważniejsze także dla osób ubiegających się o pracę.

Zwrócono także uwagę na poprawę relacji z innymi interesariuszami. Działanie zgodnie z zasadami CSR przyczynia się do polepszenia współpracy ze społecznościami lokalnymi (37 proc.), podniesienia poziomu zaufania klientów (28 proc.) oraz zaufania inwestorów (24 proc.).

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: CSR nie tylko poprawia wizerunek firmy. Wpływa też na zaangażowanie pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • maleo 2020-11-18 15:13:49

    Dlatego LPP tak dobrze sobie radzi na rynku, w pełni poświęca się działaniu firmy, również w kanałach gdzie inne firmy je zaniedbują.

  • Zosia 2020-11-18 09:48:46

    W pełni zgadzam się z tym co powiedziała pani ekspert.

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.