PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

CSR nie polega na sponsoringu, ani filantropii. Jak go skutecznie wdrażać?

• CSR nie może polegać na wsparciu domu dziecka czy zasponsorowaniu koncertu, bo wówczas mamy do czynienia z działalnością filantropijną, czy sponsoringiem.
• Coraz więcej przedsiębiorstw jest zainteresowanych zrównoważonym rozwojem, ale nie wie, jak go wdrożyć w swoich organizacjach.
• Aby działania z CSR miały sens, muszą być bezpośrednio związane z podstawową działalnością firmy.

  • Autor:PAP/AT
  • 20 cze 2016 8:24
CSR nie polega na sponsoringu, ani filantropii. Jak go skutecznie wdrażać?
Coraz więcej przedsiębiorstw jest zainteresowanych zrównoważonym rozwojem - mówi Pichola (Irena Pichola, fot.deloitte.com)
REKLAMA

"Jeśli mówimy o branży tekstylnej, to skupmy się na zarządzaniu łańcuchem dostaw i przestrzeganiu praw pracowniczych, bo tam są największe ryzyka i odpowiedzialność tego sektora. Dla branży finansowej najważniejsza będzie odpowiedzialna sprzedaż, a np. dla firm wydobywczych ograniczanie strat dla środowiska. Społeczna odpowiedzialność biznesu nie może polegać na wsparciu domu dziecka czy zasponsorowaniu koncertu muzyki poważnej, bo wówczas mamy do czynienia po prostu z działalnością filantropijną firm, czy sponsoringiem, a to zupełnie co innego" - podkreśliła Irena Pichola, ekspertka od społecznej odpowiedzialności biznesu w Deloitte, która jest także członkinią zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Jak mówiła, przekonanie do tego szefostwa firm często jest jednak trudne, gdyż firmy wolą chwalić się akcjami charytatywnymi i konkretnymi inicjatywami niż zastanowić nad swoją działalnością i wprowadzić systemowe rozwiązania.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: CSR: Złe prowadzenie biznesu odbija się dość szybko. Firmy są coraz bardziej świadome

"Ponadto, zarządy firmy chcą znać bezpośrednie zyski, jakie wynikają z odpowiedzialnego działania ich spółek. Niestety to nie jest takie proste, że bycie w porządku zawsze się opłaca, szczególnie gdy cele krótkoterminowe stoją w konflikcie z długoterminowym budowaniem wartości. Próbujemy więc z firmami zdefiniować wymierne korzyści ze strategicznego zarządzania CSR i zrównoważonym rozwojem, np. pokazując, jakie ryzyko reputacyjne niesie ze sobą nieodpowiedzialne zachowanie; wystarczy przypomnieć choćby problemy Volkswagena" - mówiła ekspertka.

Jednak - jak wynika z doświadczeń - najczęstszym motywem do głębokiej i poważnej transformacji w firmie są kryzysy.

"To smutna konkluzja, ale właśnie pod wpływem kryzysu, zwłaszcza dużego, wprowadza się prawdziwe zmiany i pilnuje, by konsekwentnie je wdrażać. Z tym, że kryzys w jednej firmie to często sygnał nieprawidłowości w całej branży i ma on też wpływ na konkurentów. Tak było np. w wypadku przemysłu tekstylnego w Azji. Część firm, nauczona tym doświadczeniem, zadbała o to, żeby wprowadzić większą kontrolę w łańcuchu dostaw i zastosować właściwe standardy, mimo że wiąże się to z dodatkowymi kosztami, np. audytów. Bo lepiej mieć podwójną pewność" - mówiła Pichola.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CSR nie polega na sponsoringu, ani filantropii. Jak go skutecznie wdrażać?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.