PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

CSR nie jest wyłączną domeną wielkich koncernów

Coraz więcej firm nie tylko zaczyna prowadzić działania odpowiedzialne społecznie, ale również traktować CSR (społeczną odpowiedzialność biznesu) jako kompleksową strategię biznesową.

CSR nie jest wyłączną domeną wielkich koncernów
Jak wynika z badania Confidence Index przeprowadzonego przez firmę Michael Page, zainteresowanie tematem CSR jest większe wśród młodszych pracowników i stosunkowo maleje w starszych grupach wiekowych (Fot. Pixabay.com)
REKLAMA

W najnowszym raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" przygotowanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu znalazły się opisy 1190 dobrych praktyk – 639 nowych i 551 długoletnich – to odpowiednio o 39 proc. i 32 proc. więcej praktyk niż w ubiegłorocznej edycji raportu. Ten zdecydowany wzrost liczby praktyk odzwierciedla rosnącą świadomość roli i znaczenia rozwiązań CSR. Firmy coraz rzadziej utożsamiają je tylko z prostymi działaniami filantropijnymi i zaczynają podchodzić do CSR kompleksowo, włączając rozwiązania społecznie odpowiedzialne w strategie biznesowe na różnych szczeblach organizacji.

– Cieszymy się z kolejnego rekordu i tak dużej liczby praktyk, która sprawia, że nasz raport staje się z roku na rok cenniejszym źródłem inspiracji dla tych, którzy zaczynają swoją drogę do biznesu odpowiedzialnego społecznie, ale też dla organizacji poszukujących nowych partnerów do swoich pomysłów czy działań – powiedziała Marzena Strzelczak, dyrektor generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Raport FOB pokazuje, że praktyki CSR to nie wyłączna domena wielkich koncernów. Owszem, działania prowadzone w tym zakresie przez duże firmy są z pewnością bardziej zauważalne, ale nie oznacza to, że małe i średnie nie mają się czym pochwalić. Jedna ze zgłoszonych praktyk pochodziła od firmy jednoosobowej.

– Ważną nowością są zgłoszenia praktyk od niemal 60 małych (ponad jedna trzecia firm zgłaszających praktyki – przyp. red.) i średnich firm, co potwierdza, że wdrażanie CSR jest możliwe w każdej organizacji, niezależnie od jej wielkości – podkreśla Marzena Strzelczak.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CSR nie jest wyłączną domeną wielkich koncernów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.