PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

CSR, AmRest, KFC: Coraz więcej pracowników zgłasza się do udziału w wolontariacie

• Program "Wolontariusze AmRest" firma prowadzi od września 2015 roku.
• Do udziału w nim zaproszeni są wszyscy pracownicy spółki, niezależnie od tego, czy pracują w biurze, restauracji czy kawiarni.
• W tym roku spółka zorganizowała wycieczkę dla dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Żyrardowie do kopalni soli w Kłodawie.

  • Autor: jk
  • 17 lut 2017 9:10
CSR, AmRest, KFC: Coraz więcej pracowników zgłasza się do udziału w wolontariacie
W wycieczcie wzięło udział 41 dzieci, 6 nauczycieli oraz trójka pracowników KFC, którzy sprawowali pieczę nad przebiegiem wycieczki. (Fot. Mat. pras.)
REKLAMA

Jak działa program "Wolontariusze AmRest"? Pracownicy starający się o granty przedstawiają pomysł na zagospodarowanie określonej kwoty celem poprawy jakości życia innych oraz zbierają zespół pracowników, który zrealizuje projekt. W drodze konkursu firma wybiera te projekty, które zostaną przez nią sfinansowane.

- Już wcześniej zauważyliśmy, że jest wśród nas spora grupa osób, które poświęcają swój czas na działania charytatywne. Pomyśleliśmy więc, że warto ich w tym wspomóc, zarówno finansowo, jak i logistycznie – mówi Iwona Sarachman, PR director CE, AmRest. - Obserwacje potwierdziła wewnętrzna ankieta, w której zapytano o chęć zaangażowania się w zorganizowany program wolontariatu. Aż 81 proc. pracowników wsparło ten pomysł - dodaje.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Pierwsza edycja programu spotkała się z dużym zainteresowaniem – o 15 grantów postanowiło zawalczyć ponad 140 chętnych z całej Polski – pracowników biura, restauracji i kawiarni należących do sieci. W 2016 roku program został poszerzony o Czechy i Węgry i zgłosiło się do niego ponad 150 osób z 35 projektami. Do realizacji wybrano 30, z których 16 zostało zainspirowanych przez pracowników marki KFC.

Pomyśl, zgłoś, zaangażuj

Specjaliści zajmujący się szeroko pojętą działalnością charytatywną podkreślają, że wolontariat najlepsze efekty przynosi wtedy, gdy angażujące się w niego osoby przystępują do działania dobrowolnie i mogą same proponować cel swojej pracy. Właśnie dlatego program "Wolontariusze AmRest" przybrał formę konkursu grantowego, do którego mogli zgłaszać własne pomysły między innymi pracownicy KFC.

Zaproszenie do wzięcia udziału w projekcie dystrybuowano za pomocą firmowego newslettera, ulotek i plakatów oraz wewnętrznej sieci AmNet. W komunikację zaangażowano także kierowników restauracji. Na dedykowanej programowi stronie znalazł się formularz, w którym ochotnicy musieli określić cel swojego działania, sposób realizacji projektu oraz przedstawić członków zespołu.

- Mimo tego, że kwota pojedynczych grantów była ograniczona, niektóre zespoły proponowały działania przewyższające budżet, podając od razu pomysły na pozyskanie dodatkowych funduszy. Kreatywność i zorientowanie na pomoc większej grupie beneficjentów były jednymi z czynników, które decydowały o wyborze pomysłów do realizacji – komentuje Iwona Sarachman.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CSR, AmRest, KFC: Coraz więcej pracowników zgłasza się do udziału w wolontariacie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.