81 proc. pracowników Banku Zachodniego WBK uważa, że ich firma oferuje świadczenia dodatkowe, które są zgodne z ich potrzebami. To o 12 punktów procentowych więcej niż rok wcześniej. Takie dane płyną z najnowszego Raportu Odpowiedzialnego Biznesu BZ WBK za 2016 rok.

• Bank Zachodni WBK przedstawił najnowszy raport na temat odpowiedzialnego biznesu.
• Wynika z niego, że wprowadzane w nim zmiany - z perspektywy pracowników - idą w dobrym kierunku.
• Bowiem o 12 punktów procentowych wzrosła liczba osób zadowolonych z benefitów, jakie oferuje im ich pracodawca.
– Dla każdej firmy, niezależnie od branży, najważniejsze powinno być budowanie wartości i wiarygodności nie tylko poprzez wyniki finansowe, ale także poprzez szeroko pojmowaną odpowiedzialność biznesu. Wszystkie decyzje podejmujemy uwzględniając ich wpływ i konsekwencje dla osób, które korzystają z naszych usług, pracowników i partnerów biznesowych oraz społeczności lokalnych, w których funkcjonujemy. Myślimy też o środowisku naturalnym. Odpowiedzialność biznesu traktujemy jako integralną cześć naszej podstawowej działalności – podkreśla Michał Gajewski, prezes Banku Zachodniego WBK.
Wyniki najnowszego raportu pokazują, że takie podejście opłaca się. Przykładem może być rosnące grono pracowników zadowolonych z benefitów, jakie firma oferuje. Na liście korzyści, na jakie mogą liczyć pracownicy BZ WBK znajdziemy nie tylko standardowy kartę upoważniającą do zniżek na siłowni. Numerem jeden jest zagwarantowana opieka medyczna. W pełni finansowana przez bank.
- Pracownik ma zagwarantowaną opiekę zdrowotną z dostępem do lekarzy wszystkich specjalności oraz wizyty domowe i zabiegi rehabilitacyjne. Istnieje także możliwość dokupienia np. pakietu stomatologicznego dla pracowników, szpitalnego lub medycznego dla członków rodziny (partnerów, dzieci, rodziców lub teściów). Usługi dodatkowe pracownicy pokrywają z własnych środków, ale według preferencyjnych, wynegocjowanych przez bank stawek - czytamy w raporcie BZ WBK.
Kolejnym elementem, który docenili pracownicy banku jest system świadczeń dodatkowych MyBenefit, który finansowany jest ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS). W tym przypadku pracownicy sami decydują, w jaki sposób będą chcieli wykorzystać fundusz.
Do wyboru mają m.in dofinansowanie wycieczek, wczasów, pobytów weekendowych, kolonii i obozów dla dzieci w Polsce czy za granicą. Dostęp do biletów na różnorodne wydarzenia kulturalne i sportowe czy karnetów i wejściówek do obiektów sportowych, parków rozrywki i sal zabaw dla dzieci. Na tym nie koniec. Są też kody wartościowe do sklepów sportowych i księgarń czy parków rozrywki.
Dodatkowo w ramach ZFŚS każdy pracownik, raz w roku ma przyznawaną pulę punktów (1pkt = 1 zł), których liczba jest uzależniona od dochodu brutto, na osobę w rodzinie, z roku ubiegłego. Z tego rozwiązania korzysta 94 proc. wszystkich pracowników.


KOMENTARZE (0)