Coca-Cola postanowiła przyłączyć się do corocznej akcji Federacji Polskich Banków Żywności i wesprzeć osoby w trudnej sytuacji życiowej, pomagając w uratowaniu żywności, z której można przygotować pół miliona posiłków oraz dostarczając produkty ze swojego portfolio. W działania zaangażowali się także pracownicy marki, którzy w Krakowie oraz Poznaniu będą rozdawać świąteczną żywność w ramach wolontariatu.

- Federacja Polskich Banków Żywności, którą jako system firm Coca-Cola w Polsce wspieramy od lat, realizuje godną podziwu misję ratowania żywności przed zmarnowaniem i przekazywania jej najbardziej potrzebującym. Cieszę się, że po raz kolejny łączymy siły w tak ważnym momencie i wspólnie organizujemy akcję charytatywną na dużą skalę i przy zaangażowaniu naszych pracowników. Dzięki temu tuż przed świętami możemy dostarczyć osobom w potrzebie to, co najważniejsze – żywność, napoje, ale także ludzkiego ciepła i życzliwości – wyjaśnia Natalia Stroe, dyrektor generalna Coca-Cola Services w Polsce i krajach bałtyckich.
Zobacz: Volkswagen pożyczył samochody PCK na pomoc uchodźcom z Ukrainy
Polskie Banki Żywności od prawie 30 lat wspierają potrzebujących. W roku 2021 przekazały łącznie ponad 58 000 ton żywności, która trafiła do 3200 organizacji i instytucji społecznych - jadłodajni, świetlic środowiskowych, noclegowni i domów dla osób z problemem bezdomności, ośrodków wychowawczych, hospicjów, ośrodków wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci, domów dziecka oraz innych instytucji społecznych. Tylko w ubiegłym roku organizacja wraz z partnerami wsparła 1,5 mln osób.
Przeczytaj: Przedsiębiorcy wysyłają 400 pieców na Ukrainę
- Działając razem, możemy osiągnąć wiele dobrego. Zwłaszcza przed Świętami nasze zaangażowanie jest szczególnie potrzebne, aby nieść radość osobom potrzebującym w Polsce. Pomoc systemu firm Coca-Cola to dla Banków Żywności szansa na uratowanie ponad 230 000 kg żywności, z której beneficjenci pomocy mogą przygotować nawet pół miliona posiłków – mówi Beata Ciepła, prezes Polskich Banków Żywności.



KOMENTARZE (0)