Pakt na Rzecz Młodzieży został zasponsorowany przez Komisję Europejską i zainicjowany przez CSR Europe, europejską sieć biznesową na rzecz odpowiedzialności społecznej, która skupia ponad 10 tys. firm. Działa jako platforma dla podmiotów dążących do trwałego wzrostu i pozytywnego wpływania na społeczeństwo
Pakt ma wykorzystać potencjał ludzkiego kapitału młodych Europejczyków, którzy obecnie cierpią z powodu wysokiego wskaźnika bezrobocia. Celem dwuletniego programu jest powstanie w całej Europie 10 tys. spółek biznesowo-edukacyjnych, w których zostanie stworzonych minimum 100 tys. dobrej jakości nowych miejsc praktyk zawodowych, stażu i pracy.
Niecałe dwa miesiące temu Bridgestone rozpoczął proces rekrutacyjny inżynierów do swojego Europejskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego pod Rzymem. W jego wyniku ma zostać zrekrutowanych około 40 inżynierów o zróżnicowanym doświadczeniu - od świeżych absolwentów po doświadczonych ekspertów.
Zaangażowanie Bridgestone we wsparcie zatrudnienia oraz integrację młodzieży oparte jest na korporacyjnej misji - by służyć społeczeństwu produktami najwyższej jakości – która pozostaje niezmienna od czasu powstania firmy w 1931 r.
W obecnym programie, adresowanym do młodzieży, Bridgestone uwzględnił działania w Hiszpanii, których celem jest promowanie innowacyjności i przedsiębiorczości. Program prowadzony jest we współpracy z Uniwersytetem Nebrii w Madrycie oraz lokalnym samorządem władz drogowych.
Stawia on studentom wyzwanie, by opracowywali realne rozwiązania dla zrównoważonej mobilności i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dziś mija już trzeci rok odkąd w ramach programu Bridgestone oferuje studentom edukację i doświadczenie, zwiększając ich szanse na znalezienie zatrudnienia po ukończeniu studiów.