Firma Unity Group i Fundacji Ukraina zorganizowały event charytatywny „Unity4Ukraine”. W ramach wydarzenia zebrano blisko 175 tys. zł., które zostaną przeznaczone na konkretne działania pomocowe.

Od początku wybuchu wojny u wschodnich sąsiadów Polacy zaangażowali się w pomoc, by dostarczyć wsparcie zarówno uchodźcom, przekraczającym naszą granicę, jak i osobom, które zostały na terytorium Ukrainy. Nieoceniony okazał się też wkład biznesu.
Jednym z sektorów, który przyszedł z pomocą Ukrainie, była branża IT. W ramach inicjatywy "Polskie IT dla Ukrainy" firmy i organizacje zapewniły m.in. wsparcie techniczne – produkty i usługi, usprawniające działania wolontariuszy czy organizację transportu obywateli z Ukrainy.
Czytaj też: Sodexo pomaga uchodźcom wojennym
Unity Group (zajmująca się wdrażaniem rozwiązań cyfrowych w firmach) poszła o krok dalej, organizując razem z Fundacją Ukraina event dobroczynny. Cel był szczytny - zebrać jak najwięcej środków z przeznaczeniem na pomoc dla Ukrainy.
Podczas wydarzenia odbyła się aukcja charytatywna dzieł sztuki polskich i ukraińskich artystów połączona ze zbiórką funduszy na rzecz Fundacji Ukraina. Zebrane 174 490 zł, z czego prawie 86 000 zł to suma zebrana podczas licytacji, przeznaczone zostaną na działania wspierające aklimatyzację rodzin ukraińskich w Polsce i inne cele pomocowe, takie jak wsparcie pracy zespołów kryzysowych.
Firma zobowiązała się również przekazać na konto Fundacji Ukraina, współorganizatora wydarzenia, 1000 zł za każdego przybyłego na event gościa - łącznie 75 000 zł.
- W obliczu nieszczęścia, które od miesięcy dzieje się w Ukrainie, nie mogliśmy pozostać obojętni. Przez 25 lat wraz z moimi partnerami w zarządzie firmy, budowaliśmy Unity Group przede wszystkim jako organizację opartą o ludzi i wartości. Także dlatego od początku rosyjskiej agresji na naszych wschodnich sąsiadów angażujemy się w inicjatywy, które wspierają mieszkańców Ukrainy i mają rzeczywisty wpływ. Podjęliśmy decyzję o zmianie charakteru zaplanowanego wcześniej eventu jubileuszowego na event dobroczynny. Zależało nam, by maksymalnie zintegrować społeczność wokół Unity Group – partnerów, klientów, organizacje, pracowników, artystów - mówi Grzegorz Kuczyński, CEO Unity Group.



KOMENTARZE (0)