Big data pomaga firmom w działaniach CSR

• Aż 67 proc. prezesów reprezentujących tysiąc największych korporacji świata przyznało, że globalny biznes w niewystarczającym stopniu angażuje się w działania CSR.
• W prowadzeniu prospołecznej aktywności może pomóc firmom analityka big data.
• Już teraz biznes mówi o „data for social good”. Przykładowo Google chce wykorzystać big data do walki z malarią.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Big data pomaga firmom w działaniach CSR

W Polsce CSR wciąż uchodzi za biznesową egzotykę i zbędny wydatek dla firmy. Według raportu PARP „Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu wraz z opracowaniem zestawu wskaźników społecznej odpowiedzialności w mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach”, będącego pierwszym badaniem standardów CSR polskich firm, zaledwie co trzeci przedsiębiorca potrafił wyjaśnić, na czym właściwie polega społeczna odpowiedzialność biznesu. Jeszcze gorzej wypada zaangażowanie polskich firm w praktyki CSR. Raptem co piąta deklaruje, że uwzględnia je w swojej strategii.

– Tymczasem coraz większą wagę do praktyk CSR przywiązuje pokolenie Y, czyli osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem. Jak podaje PwC, do 2020 roku millenialsi stanowić będą blisko 50 proc. wszystkich pracowników na rynku, mając tym samym duży wpływ na jego rozwój. Być może to za sprawą pokolenia Y przyjdzie zmiana nastawienia polskich firm do polityki CSR i staną się one bardziej aktywne na tym polu – mówi Marta Kruszyńska, HR manager w Cloud Technologies.

Czytaj też: CSR i własne korzyści? Są granice

Lepsza opinia o polskich przedsiębiorstwach przychodzi po lekturze najnowszego raportu KPMG „Społeczna odpowiedzialność biznesu”. Wynika z niego, że aż 96 proc. dużych i średnich polskich przedsiębiorstw uznaje za swój biznesowy obowiązek odpowiadanie na wyzwania społeczne i ekologiczne. Co drugi z respondentów za najważniejsze wyzwanie uznaje właśnie ochronę środowiska. Jednak pomimo tych szlachetnych deklaracji w swojej strategii działania CSR uwzględnia 43 proc polskich dużych i średnich firm z sektora usług, z kolei 15 proc. rozważa podjęcie takich działań.

„Big data for social good”

– Pomocna okazuje się analityka danych. Big data zaczyna odgrywać coraz większą rolę w działaniach CSR. Dzisiejszym firmom nie chodzi już wyłącznie o monetyzację danych, ich gromadzenie, przetwarzanie, segmentowanie i analizowanie, co w języku branżowym określa się zbiorczo jako „data harvesting”. Big data to także cyfrowe wskazówki, pozwalające firmom prowadzić działalność o charakterze CSR-owym.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.