Biedronka rusza do walki z plastikiem

Biedronka wprowadza do oferty produkt w butelkach stworzonych w 100 proc. z plastiku wyłowionego z rzek i pochodzącego z recyklingu. Nowość w ofercie, czyli koncentrat płynu do mycia naczyń w ekologicznej butelce, pojawi się w sieci dyskontów w nieprzypadkowym terminie. 8 czerwca obchodzony jest Światowy Dzień Mórz i Oceanów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Biedronka rusza do walki z plastikiem

Jak podkreśla sieć dyskontów, 11 proc. plastiku, z którego zrobiono butelkę, to plastik odzyskany z rzek, a pozostałe 89 proc. pochodzi z recyklingu. Co więcej, płyn nie zawiera mikroplastików.

- Wyobraźmy sobie: lokalni wolontariusze i rybacy zbierają plastikowe śmieci, które znajdują się w rzekach i nad jej brzegami. Następnie zebrane odpady są czyszczone i sortowane przez organizację Waste Free Ocean (WFO) oraz mieszane z plastikiem pozyskanym z recyklingu. Z uzyskanego w ten sposób plastiku powstają nowe butelki, do których nalewany jest koncentrat płynu Kraft Eco-Friendly. Dzięki Biedronce i temu niezwykłemu płynowi niemal każdy klient naszej sieci może zrobić mały gest w trosce o dobro naszej planety – mówi Joanna Fyałkowska, kupiec w Jeronimo Martins Polska, właścicielu sklepów Biedronka.

Nowoczesne przedsiębiorstwa nie mogą dziś funkcjonować w oderwaniu od ekologii. Wynika to zarówno z prawnych wymogów i regulacji wprowadzanych na poziomie Unii Europejskiej, jak i oczekiwań samych konsumentów. Dlatego firmy – obok rządów czy organizacji pozarządowych – coraz częściej angażują się w walkę o czyste środowisko.

Konkretne przykłady można mnożyć. Największe sieci handlowe w Polsce zapewniają, że ograniczają użycie plastiku. 

Innym przykładem dużego biznesu zaangażowanego w działania prośrodowiskowe może być globalna sieć McDonald’s. Tylko w 2017 roku jej restauracje w Polsce wydały gościom ponad 27 mln jednorazowych sztućców. Zgodnie z nową strategią Scale for Good do 2025 roku wszystkie opakowania w restauracjach sieci będą już pochodzić z materiałów z recyklingu bądź certyfikowanej produkcji. Na dodatek 100 proc. opakowań we wszystkich restauracjach McDonald’s na całym świecie ma być poddawane recyklingowi.

Kolejnym przykładem jest grupa Ikea, której strategia People and Planet Positive obejmuje działania związane m.in. ze zrównoważonym stylem życia, gospodarką o obiegu zamkniętym w ramach całej firmy czy kwestiach dotyczących ochrony klimatu i wykorzystania energii.

Czytaj więcej: Firmy coraz mocniej stawiają na ekologię. Jednym z liderów McDonald's

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

poszukująca 2019-06-06 23:03:36

Skoro rusza to mój apel jest taki- owoce i warzywa bez opakowań zbiorczych plastikowych. Bo niestety w tym markecie większość towarów świeżych typu np. pomidory, owoce jest niestety nadal w plastiku. Jeśli to kwestia dostaw z daleka może warto poszukać dostawców bliżej, lokalnie. Poszukać firm oferujących opakowania bardziej biodegradowalne typu jakaś forma papieru, być może bambus czy jakieś wyroby np. z wikliny, jakiegoś łyka czy drewna, a nie te plastikowe. Niestety jeśli o to chodzi ta sieć ma naprawdę za dużo warzyw i owoców w plastiku. A nie jest on niezbędny. Inna opcja to skup tego, oddawanie do producenta i obniżanie mi kosztów ponownego wytworzenia opakowań, czyli wersja ekonomii cyrkularnej.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.