PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

2/3 polskich menadżerów uważa, że odpowiedzialny biznes rozwiązuje problemy społeczne

Przedstawiciele polskich firm w zdecydowanej większości są zgodni co do dalszego rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu, a nawet wejścia w fazę renesansu. Jakie przynosi ona korzyści i jakie stoją przed nią przeszkody?

  • Autor:JP
  • 20 paź 2015 18:47
2/3 polskich menadżerów uważa, że odpowiedzialny biznes rozwiązuje problemy społeczne
Ponad 81 proc. badanych uważa, że CSR ma wpływ na sposób funkcjonowania biznesu w Polsce. /Fot. Fotolia
REKLAMA

Wyniki badania „Menedżerowie CSR” zostały po raz pierwszy zaprezentowane podczas międzynarodowej konferencji „Biznes, który zmienia świat” 20 października w Warszawie. Konferencja i badania to elementy jubileuszu „15 lat partnerstwa na rzecz CSR w Polsce”.

"Menedżerowie CSR” stanowią nową odsłonę wcześniej publikowanych w 2003 i 2010 roku badań realizowanych pod nazwą „Menedżerowie 500/ Lider CSR”. Pod względem tematyki pozostają one spójne, choć najnowsze badanie o menedżerach posiada jednak inne cele i przeprowadzone zostało według nowej metodologii.

Czytaj też: Firmy chcą rozwijać się odpowiedzialnie

Na tym etapie rozwoju koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce jest już liczne grono jej praktyków, którzy czerpiąc z własnego doświadczenia zawodowego mogą dokonać oceny stanu CSR w Polsce.

Z tego względu głównym celem badania było sprawdzenie, jakie są ich opinie na temat osiągnięć CSR w polskim biznesie na przestrzeni ostatnich 15 lat oraz sprawdzenie tego, jak postrzegają perspektywy jego rozwoju na polskim gruncie w najbliższej przyszłości.

Rozwiązywanie problemów społecznych

W ocenie menedżerów ostatnie 15 lat pokazało, że CSR ma wpływ na sposób funkcjonowania biznesu w Polsce. Zgadza się z tym ponad 81 proc. badanych, przy czym zdecydowanie na tak jest 16 proc., a 65 proc. stanową odpowiedzi „raczej tak”.

Najczęściej wskazują oni przy tym na trzy obszary, w których ten wpływ okazał się najbardziej widoczny. I tak ponad 60 proc. respondentów dostrzega go w zmianie sposobu funkcjonowania firm. Następnie po około 30 proc. wskazań zdobyły opinie, że CSR przyczynił się do zwracania uwagi na ekologię i społeczeństwo.

Menedżerowie uznają, że CSR pomógł rozwiązywać wyzwania społeczne w Polsce - to opinia 65 proc. ankietowanych. Wsparcie to, odnotowują respondenci, wystąpiło przede wszystkim w zakresie edukacji, pomocy społecznej i ochrony środowiska.

- Zaangażowanie biznesu w rozwiązywanie problemów społecznych w Polsce w ciągu ostatnich 15 lat jest praktycznym potwierdzeniem zrozumienia, że jego powinnością poza generowaniem zysku jest budowanie wartości dla wszystkich interesariuszy. Szczęśliwie, podobne przeświadczenie panuje w jego otoczeniu, dzięki czemu coraz więcej mamy przykładów partnerstw sektorowych i międzysektorowych na rzecz określonych inicjatyw prospołecznych - mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: 2/3 polskich menadżerów uważa, że odpowiedzialny biznes rozwiązuje problemy społeczne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.