PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Wystarczy jedno "nie" i koniec rekrutacji. To bardzo ważne pytanie

Oczekiwania kandydatów do pracy w branży SSC/BPO zatrudniającej obecnie 355 tys. osób zmieniają się, podobnie jak zmieniają się same centra usług wspólnych. Czego oczekują ludzie chcący związać swoją przyszłość z takimi firmami?

Wystarczy jedno "nie" i koniec rekrutacji. To bardzo ważne pytanie
Wiele firm z sektora SSC/BPO z dnia na dzień musiało wdrożyć home office (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • O potencjale polskiego sektora nowoczesnych usług dla biznesu i o tym, jak pandemia zmieni branżę BPO/SSC, styl pracy i zapotrzebowanie na biura rozmawialiśmy podczas debaty "BPO centra usług wspólnych", która odbyła się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • Oczekiwania kandydatów - zwłaszcza te dotyczące pracy hybrydowej - są bardzo ważne, szczególnie że branża SSC/BPO rośnie.
  • Nowi pracownicy nie pytają nas najpierw o to, gdzie i za ile będą pracować, ale pierwsze pytanie dotyczy modelu hybrydowego - czy oferujemy taką opcję. Jeśli pada odpowiedź „nie”, to na tym się kończy rekrutacja - mówi Marcin Nowak z firmy Ammega Business Services.

Wiele firm z sektora SSC/BPO z dnia na dzień musiało wdrożyć home office. Jak zaznaczyła Aleksandra Durzyńska-Prochowska, dyrektor zarządzająca Poland GDC, Fujitsu Technology Solutions, na początku pandemii firmie bardzo szybko udało się przejść na pracę zdalną.

- Nie był to eksperyment, część zespołów już pracowała w tym modelu. Praca zdalna nie wpłynęła na efekty finansowe i jakościowe. Obecnie mamy 20 proc. osób pracujących w biurze. Teraz przygotowujemy się do przeprowadzenia ankiety i podejrzewam, że ok. 50 proc. pracowników będzie chciało pracować z domu, 40 proc. wybierze hybrydę, a 10 proc. postawi na biuro - komentuje Durzyńska-Prochowska.

Aleksandra Durzyńska-Prochowska, dyrektor zarządzająca Poland GDC, Fujitsu Technology Solutions (Fot. PTWP)
Aleksandra Durzyńska-Prochowska, dyrektor zarządzająca Poland GDC, Fujitsu Technology Solutions (Fot. PTWP)

Z kolei w IBM 95 proc. pracowników w tej chwili pracuje z domu.

- Praca zdalna jest możliwa nie tylko dzięki technologii. Ona była wcześniej i ten aspekt nigdy nie był problemem. To, co spowodowało, że home office się sprawdził, to zaangażowanie pracowników, zaufanie obu stron i dojrzałość kadry - tłumaczy Jolanta Jaworska, wiceprezes ABSL, dyrektor ds. publicznych i regulacyjnych w IBM Polska & Kraje Bałtyckie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Wystarczy jedno "nie" i koniec rekrutacji. To bardzo ważne pytanie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA